کد خبر: ۵۶۴۸۷
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۵/۲۴

مالیات ۲۵ درصدی از سهام تکذیب شد
توسط مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس:

مالیات ۲۵ درصدی از سهام تکذیب شد

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس دریافت مالیات ۲۵ درصدی از سهام را شایعه خواند و تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از اعلام شب گذشته رئیس سازمان بورس مبنی بر تلاش برای حذف مالیاتی نیم درصدی فروش سهام سرمایه گذارام زیانده ( که تا پایان سالا عملی خواهد شد) برخی فعالان اعلام کردند در برابر حذف این مالیات، 25 درصد از سهامداران گرفته خواهد شد که محسن این شایعه را تکذیب کرد و به سنا گفت: سازمان بورس اساساً مخالف این شایعات است.

وی با بیان از مجموع کارمزد 1.55 درصدی معاملات سهام ، نیم درصد به مالیات مربوط می شود ، ادامه داد: سازمان به دنبال این است که افرادی که در معاملات ضرر می کنند از پرداخت مالیات معاف باشند. چرا که نیم درصد مالیات برای معاملات زیانده را زیاد می داند و به دنبال رایزنی با سازمان امور مالیاتی برای حذف این بخش از قانون است اما این معافیت به معنای این نیست از افرادی که سود کسب می کنند مالیات بیشتری به جبران این اقدام گرفته شود.

این مقام مسئول افزود: قانون صراحت دارد مالیات از خرید و فروش سهام، مالیات مقطوع است. بنابراین پیگیری ها به گونه ای نیست که اقدامی خلاف مصالح و مناسبات بازار سرمایه انجام گیرد و همه این صحبت ها و شایعات چاقویی است که دست خود سهامداران را زخم می زند.

خدابخش با تأکید بر اینکه تمام تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار حذف نیم درصد مالیات مقطوع از معاملات زیانده است، گفت: در حال حاضر مالیات بر معاملات سهام هم در زمان خرید و هم در زمان فروش و در هر بار به میزان 0.5 درصد ارزش معامله، از سهامداران گرفته می شود. در حالی که در هیچ جای دنیا از معامله ای که تبدیل به زیان شود مالیات گرفته نمی شود و سازمان بورس نیز در حال رایزنی برای حذف مالیات از معاملات منجر به زیان و کاهش مالیات 0.5 درصد در زمان فروش است.

وی با بیان اینکه در عرف بین الملل هم در بازارهای سرمایه مالیات فقط از شرکت ها و قبل از تقسیم سود گرفته می شود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز در ایران این مالیات 25 درصد قبل از تقسیم سود بین سهامداران از سود شرکت کسر می شود. بنابراین سهامداران مالیات سهامداری خود را از طریق شرکت ها و به طور غیر مستقیم به ماخذ 25 درصد پرداخت می کنند.

خدابخش ادامه داد: بنابراین کسر مالیات از معاملات سهام یک مالیات مضاعف بوده که سازمان بورس مدت هاست به دنبال حذف این مالیات و کاهش هزینه معاملات در بازار سرمایه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ