کد خبر: ۵۶۴۹۰
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۵/۲۴

گوگل ۳ میلیارد دلار به آیفون داد !!!
برای موتورجستجوی پیش فرض:

گوگل ۳ میلیارد دلار به آیفون داد !!!

گوگل با پرداخت رقم بی سابقه ۳ میلیارد دلار به اپل موفق شد عنوان موتور جستجوی پیش فرض گوشی آیفون را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی جی آر، تشدید رقابت میان گوشی های اندرویدی و آیفون که از چند سال قبل آغاز شد، موجب شده برخی برنامه‌های محبوب گوگل مانند یوتیوب و نقشه گوگل از آیفون حذف شود.

رقابت فزاینده گوگل و اپل در حوزه های مختلف فناوری هم باعث شده تا این دو شرکت چندان تمایلی به همکاری با هم نداشته باشند، اما این موجب نمی شود گوگل برای افزایش محبوبیت جستجوگر در میان کاربران آیفون تلاش نکند.

موتور جستجوی پیش فرض مرورگر سافاری اپل همیشه گوگل بوده و این شرکت برای تداوم این وضعیت پول‌های کلانی را به اپل می پردازد.

گوگل این بار حاضر شده، سه میلیارد دلار به اپل بپردازد تا تضمین کند در سال 2017 باز هم مرورگر پیش فرض سافاری باقی بماند. این شرکت در سال 2014 به همین منظور یک میلیارد دلار به اپل پرداخته بود و حالا این رقم سه برابر شده است.

گوگل با این کار 5 درصد از سود عملیاتی سالانه اپل در سال 2017 را تولید کرده و ممکن است مجموع این رقم تا دو سال آینده به 25 درصد هم برسد. در عین حال کل درآمد گوگل از دنیای موبایل هم از 16 میلیارد دلار در سال 2014 به 50 میلیارد دلار در سال 2017 افزایش یافته و بخش زیادی از این امر ناشی از همکاری اپل است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ