کد خبر: ۵۶۴۹۴
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۵/۲۴

مهمترین درخواست روحانی از زنگنه

مهمترین درخواست روحانی از زنگنه

ریییس جمهور دولت دوازدهم در جلسه رای‌اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی،ضمن معرفی حال و آینده وزارت نفت، مهمترین درخواست از این وزیر را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با حضور در صحن مجلس با اشاره به عملکرد بیژن زنگنه در دولت یازدهم گفت: کار بسیار بزرگی در زمینه نفت در دولت یازدهم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم دلیل اصرارم برای وزارت زنگنه را عنوان کرده بودم،افزود: همه از توانمندی وی مطلع  هستیم. انصافا زنگنه کار بزرگی قبل و بعد از برجام انجام داده اقداماتی که در میادین مشترک انجام شده، همچنین در زمینه خودکفایی عملکرد خوبی داشته‌، توانستیم در دولت یازدهم گازوییل را صادر کنیم همچنین در بخش گاز به خودکفایی رسیدم و برای اولین‌بار واردات گاز قطع شد و از سوی دیگر نعمت گاز در اختیار بسیاری از روستا‌ها قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: مهمترین درخواست از زنگنه این است که اتصال لوله نفت به جزیره جاسک که در دولت یازدهم محقق نشد، انجام شود. نباید صادارت منحصر به خلیج فارس باشد همچنین ساحل مکران باید آباد شود و  مسئله فلرهایی که رهبری به آن حساس هستند نیز باید برطرف شده و سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شود که این امر برای محیط‌ زیست هم بسیار مهم است.

روحانی اظهار داشت: از برنامه‌ها در دولت دوازدهم مناطق مشترک گازی، بازیافت‌ها و حفظ سهم بازار ایران در جهان است، میدان گاز پارس جنوبی را باید در این دولت به اتمام برسانیم.در نوسازی بخش‌های فرسوده صنایع پتروشمیی که بسیار  مهم است، همکاری بهتری با وزارت نیرو داشته باشیم و توجه به ساکنان بومی هر جایی که فعالیت نفت و گاز داریم نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ