کد خبر: ۵۶۵۱۱
۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۵/۲۵

نماد سایپا تا زمان توضیح و ارایه اطلاعات زیرمجموعه مهم بسته می ماند
بورس پرس خبر می دهد:

نماد سایپا تا زمان توضیح و ارایه اطلاعات زیرمجموعه مهم بسته می ماند

نماد سایپا تا زمان رفع ابهامات و توضیح مدیران و ارایه اطلاعات زیرمجموعه مهم یعنی سرمایه گذاری سایپا ، بسته خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از تعدیل 158 درصدی سود هر سهم سال مالی گذشته سایپا ، نماد این شرکت از 31 اردیبهشت تا کنون بسته و قول مدیرعامل آن مبنی بر بازگشایی نماد قبل از مجمع 31 تیر عملی نشده تا سهامداران این شرکت همچنان محروم از انجام معامله باشند.

براساس این گزارش، با ایرادهایی که سازمان بورس به اطلاعات ارایه مربوط به تعدیل سود مخصوصا" کاهش فروش 2 هزار میلیارد تومانی و افزایش سود سال مالی قبل وارد کرد، موضوع به سازمان حسابرسی ارجاع داده شد. سپس سازمان بورس یک روز قبل از مجمع اقدام به اعلام مواضع کرد اما مجمع با تقسیم سود 8 ریالی هر سهم و حاشیه هایی مانند خروج نماینده سازمان بورس و بی توجهی به نکات حسابرس و سازمان بورس برگزار شد.

در این میان ، مدیران "خساپا" توضیحی نداده اند تا ابهامات و سئوالات سازمان بورس و برخی سهامداران باقی بماند و نماد آن همچنان بسته.

اما دیروز یکی از روزنامه ها در تیتر صفحه اول اعلام کرد نماد سایپا بزودی بازگشایی می شود ولی بررسی های بورس پرس نشان می دهد نماد این شرکت تا زمانی که ابهامات مطرح شده ، برطرف نشود بسته خواهد ماند .

چرا که به دلیل اهمیت بندهای گزارش حسابرس به ویژه اثرات عدم تلفیق صورت های مالی شرکت سایپا با سرمایه گذاری کارکنان سایپا و سرمایه گذاری رنا ، باید در درجه اول منتظر ارایه توضیحات و صورت های مالی حسابرسی شده سرمای گذاری سایپا و در درجه دوم اطلاعات سایپا بود .بنابراین تا زمان دریافت اطلاعات  و بررسی های لازم ، نماد "خساپا" متوقف خواهد ماند.

براساس این اطلاعات، "خساپا" که با سرمایه بیش از 3.9 هزار میلیارد تومانی برای هر سهم سال مالی اسفند جاری ، 141 ریال سود پیش بینی کرده در پایان سه ماه اول سال نه تنها سودی را محقق نکرده بلکه 24 ریال هم شناسایی کرده است. در حالی که طی دوره مشابه سال گذشته ، به ازای هر سهم یک ریال سود محقق شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ