کد خبر: ۵۶۵۱۲
۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۵

اظهارات و شهادت جهانگیری در دفاع از کابینه پیشنهادی

اظهارات و شهادت جهانگیری در دفاع از کابینه پیشنهادی

معاون‌اول رئیس‌جمهور در دفاع از کابینه پیشنهادی گفت: وزرای کابینه با مشورت مسئولان و مقامات نظام و بدون هیچ فشاری انتخاب شده و شهادت می‌دهم این مجموعه می‌تواند در مقابل چالش‌ها، با تدبیر، درایت برنامه‌ریزی و مسائل را اداره کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری روز گذشته پس از اظهارات موافقان و مخالفان کلیات برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس و در دفاع از کابینه پیشنهادی گفت: درحال حاضر دیگر کسی در فضای داخلی دیگری را متهم نمی‌کند. نیروهای انقلاب و فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شده‌اند.همه نیروها هدفی مشترک یعنی پیشرفت را دنبال می‌کنند و کشور انسجام دارد.سه قوه برادرانه در یک راستا و یک جهت کار می‌کنند، البته ممکن است نقدهایی هم به هم داشته باشند.

وی با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم در چهار سال گذشته افزود: آن زمان وقتی به شاخص‌ها و وضع اقتصادی نگاه می‌کردم در مدیریت، نظام کارشناسی، سیاست داخلی، نیروهای انقلاب، سیاست خارجی و اتفاقات فضای بین‌الملل علیه کشور فکر می‌کردم که وارد دوره جدیدی از مسئولیت می‌شوم و آنچنان وضعیت سنگین و سخت بود که جرات می‌خواست انسان قاطع بگوید با اطمینان گام برداشته‌ایم و کابینه معرفی‌شده می‌تواند وضع را به صورت مطلوب پشت‌ سر بگذارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اما بعد از چهار سال اوضاع از هر جهت که بررسی شود، دستاوردهای بسیار موفقی دارد که قابل افتخار و حتی قابل ارائه در سطح بین‌الملل است. ما به فضل الهی با وجود همه محدودیت‌ها در سیاست خارجی امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به دولت اعتراض می‌شود منابع خارجی زیادی وارد نکرده‌ایم.

جهانگیری گفت: در بخش اقتصادی در سال اول دولت یازدهم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری ابلاغ شد، آن را تبدیل به نسخه مورد اتفاق دولت در زمینه اقتصادی کردیم. تورم ۴۰درصدی را در چهار سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد کاهش داده‌ایم که هیچ‌کدام از اقتصاددانان در آن زمان چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه رشد منفی 6.5درصدی که در تاریخ ۵۰ساله اخیر ایران بی‌سابقه بود، به ۱۲ درصد در دولت یازدهم رسید، گفت: برخی می‌گویند این رشد در بعضی بخش‌ها کمتر و در بعضی بخش‌ها بیشتر است. بله همین‌طور است اما همین اتفاق هم چیز کمی است؟

معاون‌اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند برجام چه نقشی در اقتصاد داشته، گفت: آنان که چنین می‌گویند، بدانند ما درحال حاضر برای نقل و انتقال پولی و مالی‌ از طریق سیستم بانکی مشکلی نداریم. ما موفق شدیم برای نخستین‌بار بعد از انقلاب هواپیمای ایرباس بیاوریم که البته یک بار در دولت اصلاحات نیز این اتفاق افتاد. در زمینه صنعت خودروسازی نیز کارخانه‌هایی که پیش از این با ناز می‌آمدند و در ایران کار می‌کردند، امروز به ما فشار می‌آورند که اجازه سرمایه‌گذاری به آنها بدهیم و قرارداد توتال نیز در شرایطی که می‌گفتند چطور می‌شود این اتفاق بیفتد، با تدبیر زنگنه عملی شد.

جهانگیری با بیان اینکه ما با وجود چالش‌هایی که پیش‌رو بود و با محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستیم، کار را پیش برده‌ایم، عنوان کرد: همه باید بدانند رئیس‌جمهوری تمام تلاش را انجام داده که با وجود محدودیت‌ها کار را انجام دهد و این‌طور نیست که بدون هیچ مشورتی با جریان‌ها و گروه‌ها، با مسئولان و مقامات نظام، با قوای سه‌گانه و ارکان نظام کابینه را انتخاب کند و بدون هیچ فشاری، کابینه انتخاب شده، کابینه روحانی است.

وی، روحانی را شخصیت مورد اعتماد ملت ایران دانست و عنوان کرد: حدود ۲۴ ‌میلیون نفر از مردم ایران به روحانی اعتماد کرده و رأی دادند تا برای مقابله با چالش‌ها و بهترشدن زندگی مردم دولت تشکیل داده و کار کند. این سرمایه اجتماعی بزرگی است که در اختیار رئیس‌جمهور قرار دارد و از آن حداکثر استفاده را برای حل مشکلات خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این کابینه، کابینه کارآمدی است،گفت: براساس سابقه مدیریتی شهادت می‌دهم این مجموعه می‌تواند در مقابل چالش‌ها، با تدبیر، درایت برنامه‌ریزی و مسائل را اداره کند.

جهانگیری ادامه داد: خوشبختانه این دولت پایبندی را به دستورات رهبری نشان داده و در دولت یازدهم حتی یک دستور نیست که روی زمین مانده باشد. دولت دوازدهم هم با تکیه بر توان مدیریتی و حمایت‌های مجلس و قوه ‌قضائیه و در رأس آن تکیه بر رهبر انقلاب و ملت، عزم را جزم کرده که برنامه‌های ارائه‌شده را پیگیری کند.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ