کد خبر: ۵۶۵۱۴
۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۵

بیل گیتس ۶۴ میلیون سهم مایکروسافت را وقف کرد
به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار:

بیل گیتس ۶۴ میلیون سهم مایکروسافت را وقف کرد

مدیرعامل مایکروسافت ۶۴میلیون سهم از سهام خود در مایکروسافت را وقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ثروتمندترین مرد جهان یعنی بیل گیتس، 64 میلیون سهام خود از مایکروسافت را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس وقف کرده است. در حال حاضر، ارزش این مقدار از سهام مایکروسافت حدود 4.6 میلیارد دلار است.

این بزرگ‌ترین بخشش سهام بیل گیتس 61 ساله از سال 2000 تاکنون است. طبق محاسبات بلومبرگ، وی 16 میلیارد دلار از سهام را در سال 1999 و 5.1 میلیارد دلار را نیز در سال 2000 وقف کرده است.

بن سیلورمن مدیر تحقیقاتی وب‌سایت اینسایدر اسکور معتقد است: این تغییر در نحوه توزیع دارایی است. گیتس سالهاست از طریق کاهش دادن سهام در مایکروسافت، این پول را با بنیاد خیریه به اشتراک می‌گذارد. اما سخنگویان شرکت مایکروسافت هنوز صحبتی در این رابطه نکرده‌اند.

گیتس احتمالاً بیش از 700 میلیون از سهام مایکروسافت را صرف خیریه کرده که اگر این مقدار را نگه می‌داشت، امروز حدود 50 میلیارد دلار ثروتمندتر بود. وی میزان سهام از مایکروسافت را از 24 درصد در سال 1996 به 1.3 درصد در حال حاضر رسانده است.

با وجود این، گیتس هنوز هم با میزان سرمایه 86 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد روی زمین است و فاصله با جف بزوس مدیرعامل 53ساله آمازون را به نزدیک‌ترین حالت رسانده است. ارزش سرمایه خالص بزوس 84.5 میلیارد دلار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ