کد خبر: ۵۶۵۳۷
۱۶:۳ - ۱۳۹۶/۵/۲۵

کناف آلمان۱۰۰میلیون یورو در صنعت ساختمان ایران سرمایه‌گذاری کرد
معاون بازرگانی شرکت:

کناف آلمان۱۰۰میلیون یورو در صنعت ساختمان ایران سرمایه‌گذاری کرد

معاون بازرگانی شرکت کناف آلمان از سرمایه گذاری ۱۰۰میلیون یورویی این شرکت در صنعت ساختمان ایران طی 20 سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، سامان ملک‌پور در نشستی خبری با تاکید بر اینکه کناف از سال 74 وارد ایران شده و اکنون یکی از شرکت‌های پیشتاز به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ایران محسوب می‌شود، گفت: کناف در سال 1930 و بعد از جنگ جهانی دوم در آلمان آغاز به کار کرد و پس از آن صادرات را به کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی در پیش گرفت. اکنون هم یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان ایران است که در زمینه تولید سیستم‌ها و مصالح بر مبنای ماده معدنی گچ و سیمان و عایق‌های صوتی و حرارتی فعالیت دارد.

وی افزود: کناف با ورود به ایران دانش فنی تولید انواع پنل‌های آکوستیک، سیمانی، گچی و پودری را نیز به همراه آورده و در فعالیت قریب به 20 ساله در این کشور 3 بار افزایش سرمایه داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این افزایش سرمایه در اوج تحریم‌ها بود. اکنون هم با وجود توافق برجام هنوز برخی هیات‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران ترس و واهمه دارند اما کناف در صورت رفع تشریفات اداری، کارخانه جدید را سال آینده در شیراز احداث خواهد کرد که حداقل 200 متخصص ایرانی به صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهد شد. همچنین طی سال‌های فعالیت این شرکت 20 هزار نصاب آموزش داده شده و اکنون در بخش نصب پنل‌های ساختمانی مشغول به فعالیت هستند.

ملک‌پور با بیان اینکه کناف اکنون 3 شرکت زیرمجموعه کناف ایران، ایران گچ و کناف گچ را در ایران دارد و تمام سرمایه این شرکت نیز از خارج تامین شده، ادامه داد: در حال حاضر 600 نفر به صورت مستقیم در شرکت‌ها و کارخانه‌های کناف در ایران فعالیت دارند و جز برخی اقدامات اولیه در پروژه‌ها، تمامی امور به دست مهندسان، متخصصان و حتی کارگران ایرانی انجام می‌شود.

به گفته وی، طی 22 سال گذشته سرمایه‌ای که شرکت کناف در ایران کسب کرده تماما در جهت سرمایه‌گذاری مجدد مورد استفاده قرار گرفته است. حتی پیش‌پینی‌ها بر افزایش ظرفیت تولید بر 40 میلیون متر مربع است که می‌تواند در جهت توسعه بخش تولید و اشتغال بسیار موثر باشد.

معاون بازرگانی کناف درباره بهره‌گیری از سیستم بانکی و دریافت تسهیلات بانکی هم تاکید کرد: این شرکت تاکنون حتی یک ریال هم از سیستم بانکی ایران تسهیلات دریافت نکرده و همه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تماما از خارج بوده است.

ملک‌پور درباره بازارهای صادراتی هم عنوان کرد: کناف سه بار به عنوان صادرکننده نمونه از سوی روسای جمهوری وقت انتخاب شده و اکنون به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، قطر و عراق صادرات دارد.

وی درمورد مشکلات سرمایه گذرای خارجی در ایران هم عنوان کرد: نبود یک پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری خارجی یک معضل محسوب می‌شود. از طرفی برخی قوانین موجود با هم در تضاد هستند و مجموع این اتفاقات می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های خارجی را با تاخیر مواجه کند.

این مقام مسئول درباره مسئولیت اجتماعی شرکت کناف اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که طی سال‌های گذشته به آن پرداختیم، مسئولیت اجتماعی بود. طی سال‌های گذشته بیمارستان‌ها، پرورشگاه‌ها و مراکز بسیاری را به صورت رایگان تجهیز کردیم. همچنین در این راستا علاوه بر مشارکت در بازساری مناطق زلزله بم، پروژه‌ای را نیز با کمک کمیته امداد در جهت کپرزدایی در کرمان اجرا کردیم.

ملک‌پور درباره اقدامات محیط زیستی این شرکت هم گفت: در بحث معدن‌کاری، کناف این مسئولیت را تعریف کرده که معادن را پس از بهره‌برداری با روش‌هایی مانند درختکاری و ... بازسازی کرده و به چرخه طبیعت بازگرداند اما در این ارتباط همکاری لازم و نگاه درستی از سوی سازمان جنگل‌ها وجود ندارد و در این بخش در ایران با مشکل مواجه هستیم.

وی تعداد معادن گچ مورد بهره‌برداری این شرکت را 15 معدن عنوان کرد و گفت: پایه محصولات تولیدی کناف گچ است و اکنون 15 معدن در ایران مورد بهره‌برداری قرار داده‌ایم که 5 معدن ان در اطراف تهران و سمنان قرار دارد.

معاون بازرگانی کناف درباره استفاده از پنل‌های ساختمانی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده افزود: ما دو نوع محصولات ساخت و ساز سنتی و سیستم نوین ساخت و ساز خشک یا همان درای وال داریم که عمده سقف‌های کاذبی که اجرا می‌شود با استفاده از سیستم نوین خشک بوده و 70 درصد آن از طریق کناف تامین می‌شود.

ملک‌پور ادامه داد: یکی از مزیت‌های محصولات کناف سرعت تولید آن است و به همین جهت در زمان اجرای پروژه مسکن مهر بسیار مورد استقبال گرفت.
ضمن اینکه امروزه ساختمان‌ها به گونه‌ای تعبیه می‌شوند که امکان باز شدن پنجره در آن وجود ندارد و از این رو استفاده از پنل‌های تصفیه هوا در کنار کاربرد عایق صوتی آن می‌تواند کاربرد مهمی داشته باشد.

وی درباره رونمایی از سقف‌های آکوستیک با امکان تصفیه هوا نیز عنوان کرد: کناف نخستین سقف آکوستیک با امکان تصفیه هوا را رونمایی کرد که علاوه بر تصفیه هوا امکان حذف صداهای اضافه را دارد. این پنل‌ها امکان استفاده در سقف و دیوار را دارند و با توجه به معضل آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی در کلان‌شهرها به ویژه تهران می‌تواند در ساختمان‌های اداری و تجاری بسیار کاربردی باشد. با توجه به اینکه این پنل‌ها بر پایه گچ ساخته می‌شوند و در تمام دنیا گچ ماده‌ معدنی تقریبا ارزان قیمتی است بنابراین نگرانی بابت قیمت آن نداریم و می‌توان از این محصولات به راحتی در ساختمان‌ها استفاده کرد.

ملک‌پور درباره عمر مفید این پنل‌ها هم عنوان کرد: عمر مفید این پنل‌ها متناظر با عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده که در ایران عمر مفید ساختمان‌ها 30 سال است. البته این فناوری در کناف وجود دارد که پس از این مدت، پنل‌ها در شرکت بازتولید و دوباره به چرخه مصرف بازگردند اما در مجموع با توجه به اینکه پایه اصلی محصولات گچ است، امکان بازگشت به طبیعت هم وجود دارد و آلودگی محیط زیستی را نخواهد داشت.

برزو افقهی مدیر ارشد فروش کناف نیز در این نشست در پاسخ به سوال مباحث و استانداردهای ساختمان سازی تا چه میزان در ایران رعایت می شود و این موضوع تا چه حدی بر گسترش مصالح نوین و استانداردهای Drywall تاثیر خواهد داشت؟ گفت: در ایران مباحث 22 گانه‌ای به عنوان مقررات ملی ساختمان تدوین شده و از سوی دیگر نیز استاندارد مصالح توسط سازمان ملی استاندارد وجود دارد، گرچه بر طبق قانون تمامی دستگاه‌ها و به مراتب ساختمان‌ها باید از مقررات ملی تبعیت کنند اما متاسفانه در روندهای اداری موجود، با چند بار مکاتبه و پرداخت جریمه، الزامات مقررات ملی ساختمان نقض شده و قانون در کتاب ها می‌ماند!

وی با اشاره به ساختارهای درای‌وال که از جمله فن آوری‌های نوین ساختمان در دنیا هستند،افزود: این ساختار از اجزای مختلفی مانند صفحات روکشدار گچی - سیمانی، پروفیل های گالوانیزه، پیچ و ملات‌های مخصوص درزگیری و پوشش نهایی تشکیل شده و جهت دستیابی به یک ساختار استاندارد باید تمامی اجزای نامبرده، خود نیز استاندارد باشند در حالی که متاسفانه فقط صفحات روکشدار گچی دارای استاندارد اجباری است اما سازه های گالوانیزه که اهمیت خاصی در ایستایی ساختار را دارند، دارای استاندارد تشویقی است.

افقهی تاکید کرد: الزام و کنترل استفاده صد در صد از محصولات و ساختارهای تمام استاندارد به جهت بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و کاهش اثرات زیست محیطی، باید در دستور کار نهادها و سازمان‌های ذیربط قرار گیرد. در این راستا بهترین سازمان می تواند، سازمان نظام مهندسی باشد که با داشتن بزرگترین و قوی‌ترین دستگاه نظارت در ساختمان در این امر مثمر ثمر قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ