کد خبر: ۵۶۵۳۹
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۵

نظر نماینده زن مجلس در مورد صندوق‌های جسورانه ،دانش‌بنیان‌ها و بورس

نظر نماینده زن مجلس در مورد صندوق‌های جسورانه ،دانش‌بنیان‌ها و بورس

نماینده زن مجلس، صندوق های جسورانه را راهکاری برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در بورس دانست و گفت: تقویت بورس از راهکارهای اصلاح و تقویت نظام مالی است که باید شرایط را برای آن فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،زهرا سعیدی مبارکه به مهر گفت: باید در نظر داشته باشیم، اقتصاد ایران بیمار است و مشکلات بسیاری در پیش دارد اما با وجود این مشکلات، بورس توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. در سازمان بورس نیز به مانند سایر سازمان ها و وزارتخانه های اقتصادی مشکلاتی وجود دارد و یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است که در این راستا می توان از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است ظرفیت های بورس تقویت ومشکلات آن برطرف شود، گفت: بورس های کالا، اوراق بهادار، انرژی و فرابورس از ظرفیت های بازار سرمایه محسوب می شوند و صنایع مختلفی در این بازارها حضور دارند. به همین دلیل تقویت بورس یکی از راهکارهای اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی است که باید از لحاظ تأمین سرمایه و تسهیل سرمایه گذاری، شرایط را برای آن فراهم کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر نقش موثر بورس بر اشتغالزایی و جذب نقدینگی عنوان کرد: ازطریق بازار سرمایه می توان شرایط را برای جذب نقدینگی های خارجی فراهم کرد. در این راستا سازمان بورس اقدام به حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته و توجه به اینکه اقتصاد دانش بنیان از الزامات نیل به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است، می تواند در رشد اشتغالزایی تاثیر جدی داشته باشد.

سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند زمینه تجاری سازی در حوزه فناوری های نو با ارزش افزوده بالا فراهم کند افزود: در این زمینه بورس باید نقش خود را پر رنگ تر کرده و قوی تر ظاهر شود. اقتصاد دانش بنیان متاثر از تولید، توزیع و کاربرد دانش است و به نوآوری و فناوری توجه دارد،اگر بتوانیم به وسیله این شرکت ها تولید ثروت کنیم، یکی از راه های کاهش اتکا به نفت و اقتصاد تک محصولی را فراهم می کنیم .

وی با اشاره به اینکه تمامی سازمانهایی که می توانند در این زمینه نقشی ایفا کنند،باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند،تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که به خوبی از ظرفیت های بورس در این زمینه استفاده شود و در زمینه تبادلات با کشورهای دیگر نیز بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم. همچینین لازم است تا  زیرساخت های لازم برای ارتباط شرکت‌ های مذکور با بازار تسهیل شود .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ