کد خبر: ۵۶۵۴۱
۱۶:۰ - ۱۳۹۶/۵/۲۵

خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت بی‌اعتبار است

خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت بی‌اعتبار است

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت فاقد اعتبار است و تنها ثبت‌نام شدگان قطعی، به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی، در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت، تنها ثبت‌نام شدگان قطعی به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب می‌شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و معامله سهام یا خرید و فروش برگه‌های در دست مشمولان غیرقانونی و بلا اثر است.

طرح توزیع سهام عدالت از سال ۸۵ تاکنون در حال اجرا است و بر اساس قانون یک میلیون تومان از سهام مجموع سهام ۶۰ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت به این شرط به مشمولان داده شده تا در مدت ۱۰ سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.

از سال جاری (در پایان مدت ۱۰ ساله پرداخت و تسویه اقساط) سود عملکرد مالی شرکت های سرمایه‌پذیر در سال ۹۵ به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.برگه‌های در اختیار مشمولان صرفا به معنای تائیدیه ثبت‌نام و عضویت آن‌ها در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتی ندارد و در زمان آزادسازی، معامله و خرید و فروش نیز نیازی به ارائه این برگ‌ها از سوی مشمولان نخواهد بود.

آزادسازی و معاملاتی شدن سهام عدالت نیز نیاز به مجوز از مراجع ذی صلاح قانونی دارد و با ارسال لایحه سهام عدالت از سوی دولت به مجلس و پس از آن تصویب نمایندگان مجلس و ابلاغ به دولت قابل اجرا است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ