کد خبر: ۵۶۵۴۵
۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۵/۲۶

یک بانک و ۱۰ شرکت معروف و قدیمی به تابلوی ج منتقل شدند/ علت

یک بانک و ۱۰ شرکت معروف و قدیمی به تابلوی ج منتقل شدند/ علت

جدیدترین تحولات مهم بازارسهام با انتقال بانک شهر و ۱۰ شرکت معروف و قدیمی از جمله پیام،پتروشیمی اصفهان، تولی پرس، کف و... به سخت ترین بازار یعنی بازار پایه ج فرابورس ایران همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی طی سال های گذشته کمتر از 200 شرکت از بورس حذف و سپس با راه اندازی فرابورس ، تعداد زیادی از این گروه به بازارها و تابلوهای پایین تر منتقل شده اند که جدیدترین تحولات مهم با انتقال بانک شهر و 10 شرکت معروف و قدیمی به بازار پایه ج فرابورس ایران همراه شده است.

به این ترتیب ، بانک شهر و شرکت های پتروشیمی اصفهان، پیام، تولی پرس، کف ، سموم علف کش، آینده سازان بهشت پارس ، بسته بندی مشهد، سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان،  کارتن مشهد و تجهیزات سدید که اکثرا" در گذشته بورسی بوده و زمانی اسمی و رسمی داشتند از بازار پایه ب به بازار پایه ج منتقل شدند.

در این رابطه سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران اعلام کرد: پیرو اطلاعیه منتشر 11 اسفند سال گذشته در کدال  و در راستای طبقه بندی شرکت های بازار پایه فرابورس ایران، بر اساس زمان بندی اعلام شده مطابق با مصوبه 25 مرداد 96 کمیته درج فرابورس، مقرر شدد شرکتهایی که اظهار نظر منتشر شده حسابرس نسبت به آخرین صورت های مالی حسابرسی شده آنها در سامانه کدال از نوع "عدم اظهار نظر" باشد به تابلوی "پایه ج" منتقل شده و قابلیت معامله برای سهام آنها مهیا شود.

بنابر اعلام وی ، زمان توقف 11 نماد فوق جهت انتقال به تابلوی "پایه ج" و شروع مجدد معاملات، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش، در این بازار هم اکنون شرکت های داروسازی قاضی، کاشی نیلو، خدمات فنی فولاد یزد،  سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، بیمه زندگی خاورمیانه و موسسه مالی نور حضور دارند.

طبق ماده 10 نحوه انجام معاملات در بازار پایه و 3 تابلوی الف، پایه ب و پایه ج ، داد و ستد سهام و حق تقدم خرید سهام در تابلو ج  تنها در سه روز معاملاتی هفته شامل روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بوده و معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در این تابلو به صورت عادی و با انجام دو مرحله حراج ناپیوسته صورت می‌گیرد با این تفاوت که نوسان روزانه قیمت سهام دامنه و محدودیتی ندارد.

با این اوصاف ، سهام این 11 شرکت به همراه  7 شرکت کنونی با ریسک بسیار بیشتر و شرایط متفاوتی از دیگر تابلوهای بازار داد و ستد خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ