کد خبر: ۵۶۵۵۱
۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۶

نظر ۵ نماینده موافق و مخالف کرباسیان برای وزارت اقتصاد

نظر ۵ نماینده موافق و مخالف کرباسیان برای وزارت اقتصاد

۵ نماینده مجلس در موافقت و مخالفت با کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد، نکاتی را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه دیروز مجلس برای بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی ، چند نماینده در مورد کرباسیان نکاتی را به عنوان موافق و مخالف اعلام کردند.

کرباسیان دروازه ورود دلارهای غیرنفتی را باز کرد

براساس این گزارش، کمال‌الدین شهریاری در موافقت با کرباسیان گفت: وی نخستین کسی است که دروازه ورود دلارهای غیرنفتی را به کشور باز کرد. آنچه درباره کرباسیان عنوان می‌کنم حاصل ٢٥ سال شناخت از او در حوزه‌های عمل، تجربه و کار است.

این نماینده مجلس، با اشاره به ارائه گزارش کارشناسی معاونت نظارت مجلس در زمینه تطبیق برنامه‌های پیشنهادی وزیران با اسناد بالادستی و وظایف قانونی وارتخانه‌ها، تصریح کرد: ١٨ صفحه از این گزارش به برنامه‌ها و استراتژی‌های کرباسیان در برنامه‌هایش اختصاص دارد که حاکی از کمترین انحراف است.

نقطه عطف تجربیات کرباسیان

فریده اولادقباد هم در موافقت با کرباسیان گفت: نقطه عطف تجربیات کرباسیان، اصلاحاتی است که در چهار سال گذشته در گمرک انجام داد که با راه‌اندازی گمرک نوین و سامانه جامع گمرکی، قاچاق کالا را در کشور از ٢٨‌ میلیارد به ١٢‌ میلیارد دلار کاهش داد.

وی افزود: کرباسیان دارای مدرک دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی و صاحب ١٦ جلد ترجمه و تألیف کتاب است که نشان از آشنایی او با فضای حاکم بر کسب‌وکار و معادلات جهانی دارد؛ همچنین سوابق تدریس وی نشان می‌دهد از دانش به‌روز در زمینه تئوری‌های اقتصادی برخوردار بوده و با اقتصاددانان ارتباط کاری گسترده ای دارد.

چیزی جز نظریه‌پردازی ندیدم

ولی ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: هرچه گشتم در برنامه‌های ارائه‌شده آقای کرباسیان چیزی جز نظریه‌پردازی ندیدم، درحالی‌که باید اعداد و ارقام و اهداف کمی ارائه می‌شد تا مشخص شود امروز در چه وضعیتی قرار گرفته‌ایم و باید بعد از چهار سال به کجا برسیم.

وی با تأکید بر اینکه باید وزیران سالانه به مجلس گزارش عملکرد ارائه کنند، خطاب به کرباسیان گفت: شما چهار سال مسئولیت گمرک را بر عهده داشتید، حداقل باید کارنامه‌ای از گمرک را به ما ارائه می‌کردید.

برنامه کرباسیان خوبی است اما ولی اهداف کمی ندارد

هادی بهدری هم در مخالفت با کرباسیان گفت: برنامه مسعود کرباسیان دارای مطالب خوبی است، ولی اهداف کمی ندارد و اگر برنامه به‌صورت نقشه راه چهارساله باشد، به‌راحتی می‌توان کنترل کرد. در برنامه از لحاظ رقم و عدد مشخص نشده که چه میزان قرار است قاچاق کاهش یابد.

کرباسیان شفاف سازی کند

رسول خضری هم به‌عنوان مخالف با اشاره به آنکه در سال ٩٠ و ٩١ قبل از تشکیل دولت یازدهم شاهد اختلاس‌های سه‌هزار‌میلیارد دلاری در غرب و شمال غرب کشور بودیم که همچنان بلاتکلیف است، گفت: انتظار داریم کرباسیان به‌صورت شفاف بیان کند چقدر می‌تواند پیگیر این موضوع‌ها باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ