کد خبر: ۵۶۵۵۲
۱۱:۲ - ۱۳۹۶/۵/۲۶

برنامه جدید سهام عدالت با تشکیل چند هلدینگ و سبد سهام ترکیبی
وزیر پیشنهادی کار خبر داد:

برنامه جدید سهام عدالت با تشکیل چند هلدینگ و سبد سهام ترکیبی

وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ارایه لایحه ایی به مجلس خبر داد که در صورت تصویب،با تشکیل چند هلدینگ، هرکسی سبد سهام ترکیبی پیدا می‌کند و سهام عدالت، از تعاونی استانی نیز خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی با پیشنهاد اینکه بهتر است سهام عدالت از طریق تعاونی‌ها پیگیری شود، عنوان «لمپنیسم غیرپاسخ‌گو» را به آن نسبت داد و به شرق گفت: با همکاری علی طیب‌نیا وزیراقتصاد لایحه‌ای را به مجلس ارایه شده تا از طریق آن، سهام عدالت در قالب سبد سهام ترکیبی در اختیار مشمولان قرار گیرد.

وی با انتقاد از شکل‌گیری گروهی در بالادست سهام عدالت، ادامه داد: در بالادست سهام عدالت، گروهی شکل گرفته که به هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست و حتی مشخص نیست طبق چه روالی عمل می‌کنند. با شکل‌گیری چنین گروهی در هیئت‌مدیره سهام عدالت، یک لمپنیسم غیرپاسخ‌گو شکل گرفته است.

ربیعی با بیان اینکه سهام عدالت هم‌اکنون تبدیل به یک شرکت سهامی بزرگ شده، از اینکه طراحی این نوع سهام‌داری مشکلات زیرساختی است، ابراز تأسف کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا رانت‌خواری در این بالادست رخ داده یا خیر؟ گفت: نمی‌توان گفت رانت‌خواری می‌کنند؛ اما ساختاری شکل گرفته که خطاست و باید اصلاح شود. به‌همین‌دلیل هم با طیب‌نیا لایحه‌ای تنظیم کردیم تا این ساختار اصلاح شود و باید منتظر بررسی آن در مجلس باشیم.

وزیرپیشنهادی کار به اختلاف‌نظر با طیب نیا اشاره کرد و افزود:: البته کمی در این زمینه اختلاف‌نظر داشتیم. من موافق شکل‌گیری تعاونی در بالادست بودم و وزیر اقتصاد موافق ترکیبی از دولت و بخش خصوصی. دولت دوازدهم به دنبال تعاونی‌کردن سهام عدالت است و به‌این‌ترتیب قصد افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد را دارد که اگر چنین شود، این سهم از 6 درصد فراتر خواهد رفت.

به گفته ربیعی، به دلیل مشکلاتی که در همین هیئت‌مدیره وجود داشت، دولت یازدهم اقدام به تغییر اعضای هیئت‌مدیره کرد تا از بروز مشکل بیشتر جلوگیری کند.

اشاره وی به همان ماجرای فسادی است که پیش‌تر از سوی پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مطرح شده مبنی براینکه سهام عدالت در دست ٢٥٠ نفر است؛ شبکه‌ای که به ‌صورت مافیایی در اقتصاد کشور عمل می‌کند و پدر اقتصاد کشور را درآورده است. همین قدرت به تشکیل باند مافیایی تبدیل شده که اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده است؛ یعنی شرایط آن‌چنان بحرانی است که مجلس ترجیح می‌دهد دست‌کم به صورت موقت قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت این سبد سهام به دست دولت برگردد؛ اما در اختیار این گروه خاص قرار نگیرد.

ربیعی نوید داد با تصویب این لایحه، چند هلدینگ شکل خواهد گرفت و به‌این‌ترتیب، هرکسی سبد سهام ترکیبی پیدا می‌کند و امور اجرائی سهام عدالت، از حالت تعاونی استانی نیز خارج می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ