کد خبر: ۵۶۵۶۹
۲۰:۵ - ۱۳۹۶/۵/۲۷

بورس ایران به بورس هنگ کنگ متصل می شود/ نتیجه حضور در آیسکو
جانشین رئیس سازمان بورس:

بورس ایران به بورس هنگ کنگ متصل می شود/ نتیجه حضور در آیسکو

جانشین رئیس سازمان بورس درجذب سرمایه گذاری خارجی از تداوم مذاکرات برای اتصال به بورس هنگ کنگ خبر داد و گفت:با حضور در آیسکو، سرمایه گذاران خارجی از بورس ایران مطمئن می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهادر بیژنی به سنا گفت: در حوزه دوال لیستینگ (Dual listing)، بورس تهران تلاش های جدی انجام می دهد و محدود به بورس استانبول نیست. به نحوی که اخیرا وارد مذاکرات جدی با بورس هنگ کنگ شده ایم و سازمان بورس هم به عنوان نهاد ناظر کمک می کند این کار انجام شود.

وی افزود: حدود 45 روز پیش جلسه ای را در جامائیکا با  رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه هنگ کنگ که رئیس آیسکو (سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار) هم هست، برگزار کردیم. لذا بحث تبدیل عضویت ما از عضویت پیوسته به عادی نیز با شدت تمام در حال پی گیری و انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون انگلیس، کره جنوبی، افریقای جنوبی، یونان و نهاد ناظر کبک در کانادا پرونده ما را در دست بررسی دارند تا عضویت پیوسته بورس ایران به عضویت عادی تبدیل شود.

بیژنی با بیان اینکه بیشترین کارکرد این تبدیل عضویت، نزدیک شدن بورس ایران به استانداردهای جهانی است،عنوان کرد: در صورت تبدیل وضعیت ایران در آیسکو، همکاری با بورس های دنیا توسعه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: مذاکرات و تبادل اطلاعات و پرسش و پاسخ ها در این مسیر به طور جدی در حال پیش رفتن است و زمانی که نام بورس ایران در فهرست اعضای عادی آیسکو ذکر شود، سرمایه گذاران خارجی اطمینان می یابند که بورس ما از استانداردهای لازم برخوردار است.

بیژنی با بیان اینکه تاثیر این استانداردها فراتر از بخش بین الملل است و در قوانین و مقررات داخلی هم دیده خواهد شد گفت: به این ترتیب اگر مثلا سهامداران عدالت وارد بازار سرمایه شوند، بحث شفافیت آنها، حاکمیت شرکتی و استانداردها به ما کمک می کند که بتوانیم در این حوزه ها با قدرت بیشتری عمل کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ