کد خبر: ۵۶۵۷۲
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۲۸

زمان انتقال 11 شرکت به پرریسک ترین تابلو اعلام شد/ شرکت های دیگر در نوبت
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل فرابورس:

زمان انتقال 11 شرکت به پرریسک ترین تابلو اعلام شد/ شرکت های دیگر در نوبت

مدیرعامل فرابورس زمان و جزییات انتقال بانک شهر و ۱۰ شرکت مانند پتروشیمی اصفهان، پیام، تولی پرس، کف ، سموم علف کش و... به بازار پایه ج را اعلام کرد.

امیر هامونی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره انتقال بانک شهر و ۱۰ شرکت معروف و قدیمی از جمله پیام، پتروشیمی اصفهان، تولی پرس، کف و... به بازار پایه ج فرابورس اظهار داشت: این تعداد شرکت شامل چندین شرکتی هستند که از سال گذشته مهلت داشتند تا نسبت به تکمیل اطلاعات در کدال کرده تا در تابلو ب فرابورس باقی بمانند.

وی ادامه داد: در این میان تعدادی از شرکت ها ، از منظر دو موضوع شفافیت و نقدشدندگی اقدام به تطبیق با مقررات و شرایط کردند و در بازار پایه ب باقی ماندند اما به رغم ارسال نامه ها و نامه های پیرو از سال گذشته ، در مرحله اول ، 11 شرکت نتوانستند شرایط لازم را احراز کنند.

این مقام مسئول با اعلام برگزاری برنامه خبری با خبرنگاران در این مورد طی هفته جاری ، درباره زمان انتقال 11 شرکت اعلامی به بازار پایه ج فرابورس هم به بورس پرس گفت: بعداز برگزاری نشست خبری و ارایه جزییات، از اول شهریور فرایند انتقال شروع خواهد شد.

هامونی درباره هدف از انتقال شرکت ها به بازار پایه ج که پر ریسک ترین نوع بازار و بدون محدویت دامنه نوسان است، توضیح داد: طی سال هالی اخیر تعدادی از شرکت ها با کمترین درجه شفافیت و نقدشوندگی، از بورس حذف و یا از بازار خارج شده بودند. گروهی هم چند سال بدون مدیر بوده و صورت های مالی حسابرسی شده نداشته و یا حسابرس اقدام به عدم اظهار نظر یا گزارش مردود در مورد صورت های مالی کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طبق مصوبات سال گذشته و مهلت یک ساله ایی که به این دسته شرکت ها داده شده ، طبیعی است که شرکت هایی که قادر به احزار شرایط نیستند، باید به مرور به بازار پایه ج منتقل شوند که با 11 شرکت در اول شهریور شروع و در آینده هم ادامه خواهد یافت.

به گفته هامونی، با انتقال شرکت ها به بازار پایه ج که با توقف نماد روبرو هستند، سهامداران قادر به خرید و فروش می شوند. 

براساس این گزارش، 11 شرکتی که در مرحله اول به بازار ج منتقل می شوند شامل بانک شهر و شرکت های پتروشیمی اصفهان، پیام، تولی پرس، کف ، سموم علف کش، آینده سازان بهشت پارس ، بسته بندی مشهد، سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، کارتن مشهد و تجهیزات سدید هستند.

در این بازار شرکت های داروسازی قاضی، کاشی نیلو، خدمات فنی فولاد یزد، سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، بیمه زندگی خاورمیانه و موسسه مالی نور حضور دارند.

طبق ماده 10 نحوه انجام معاملات در بازار پایه و 3 تابلوی الف، پایه ب و پایه ج ، داد و ستد سهام و حق تقدم خرید سهام در تابلو ج  تنها در سه روز معاملاتی هفته شامل روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بوده و معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در این تابلو به صورت عادی و با انجام دو مرحله حراج ناپیوسته صورت می‌گیرد با این تفاوت که نوسان روزانه قیمت سهام دامنه و محدودیتی ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ