کد خبر: ۵۶۵۸۷
۱۰:۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۸

۳ علت اصلی افزایش واردات خودروهای خارجی
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اعلام کرد:

۳ علت اصلی افزایش واردات خودروهای خارجی

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، ۳ علت اصلی افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد احتشام زاد به ایرنا گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری 26 هزار و 603 دستگاه خودرو وارد شده که در همسنجی با سال گذشته از نظر تعداد 43 درصد رشد داشته است.

وی درباره علل افزایش واردات،عنوان کرد: سیاست دولت در حذف واردکنندگان غیرنماینده از بازار، نخستین دلیل این افزایش بود، به طوری که سبب شد به دلیل نگرانی از تعطیل شدن، این واردکنندگان به استفاده کامل از همه ظرفیت ثبت سفارشات اقدام کنند.

این فعال صنعت خودرو ادامه داد: این مساله برخلاف سیاست های کنترل ارزی دولت بوده و مکرر درباره اشتباه بودن آن هشدار داده شده بود.مشکل ترخیص خودروهای آسیایی و اروپایی مونتاژ شده در آمریکا که مدت زمان زیادی در گمرکات باقی مانده بود از اواخر اردیبهشت سال 96 برطرف شد و بتدریج شماره گذاری شدند، این خودروها نیز 10 تا 15 درصد واردات خودرو را تشکیل می دهند.

احتشام زاد افزود: بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو، حامل این پیام برای بازار بود که خودروهای وارداتی دیگر وارد کشور نخواهند شد، در نتیجه به ایجاد التهاب در بازار انجامید و کمیابی خودرو از واقعیت های اجتناب ناپذیری است که در ماه های آینده با آن مواجه خواهیم بود.

وی افزایش نرخ ارز را عامل دیگری عنوان کرد که بطور مستقیم روی قیمت خودروهای وارداتی تاثیر گذار است.مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر افزایش تعداد اسقاط خودروهای فرسوده که با توجه به ارزش هر خودروی اسقاطی، متناظرا قیمت خودروهای وارداتی افزایش خواهد یافت، بطور قطع به افزایش قیمت ها خواهد انجامید.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اظهار داشت: با وضعیت به وجود آمده، خودروهای خارجی کار کرده و دست دوم به مثابه کالای کمیاب تلقی شده و با قیمت های بالاتری به فروش خواهند رفت، موضوعی که برای خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی اتفاق افتاد و امروز با دو برابر قیمت واقعی در بازار به فروش می رسند.

به گفته احتشام زاد، بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو صرفا بنا به صلاحدید معاون وزیر صنعت غیرقانونی است، وزارت صنعت تصمیمی ناعادلانه گرفته و با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات، ضرر مادی و اعتباری برای واردکنندگان به همراه داشته است.اعضای انجمن اکنون در حال پیگیری شکایت از مراجع ذیربط هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ