کد خبر: ۵۶۵۹۰
۱۰:۱ - ۱۳۹۶/۵/۲۸

ابلاغیه مهم برای معاملات اوراق بهادار در خارج از بورس
توسط مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار اعلام شد:

ابلاغیه مهم برای معاملات اوراق بهادار در خارج از بورس

مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار، معاملات و نقل و انتقال اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان بورس را ابلاغ و اعلام کرد تنظیم هرگونه قرارداد،مبایعه‌نامه،قولنامه و ... درخصوص معامله یا نقل و انتقال اوراق بهادار فاقد اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سعید محمد علیزاده ، معاملات و نقل و انتقال اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان بورس با توجه به قسمت (ب) ماده 36 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور را به همه ناشران بورسی و فرابورسی ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه امده است: پیرو ابلاغیه شماره 003/440/ب/90 مورخ 27/04/1390 (شماره پیگیری کدال 49140)، قسمت ب ماده 36 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که در تاریخ 01/12/1395 ابلاغ شد (که پس از انقضای قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران لازم الاجرا است)، به شرح زیر جهت بهره برداری به استحضار می رساند:

« معاملات اوراق بهادار ثبت‌شده در سازمان فقط در بورس ها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز و با رعایت مقررات معاملاتی هر یک از آنها حسب‌مورد امکان‌پذیر بوده و معاملة اوراق بهادار مذکور بدون رعایت ترتیبات فوق فاقد اعتبار است.»

با عنایت به این امر تنظیم هرگونه قرارداد، مبایعه‌نامه، قولنامه و امثال آن درخصوص معامله یا نقل و انتقال اوراق بهادار فاقد اعتبار بوده و برخلاف بند (ب) مادۀ 36 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می‌باشد.

حسابرسان معتمد سازمان نیز باید از ترتیب اثر دادن به اینگونه توافقات خودداری نموده و در صورت برخورد با چنین توافقاتی در گزارشات خود به نحو صحیح موضع گیری نمایند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ