کد خبر: ۵۶۵۹۱
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۸

گروکشی برای رای اعتماد وزیر راه

گروکشی برای رای اعتماد وزیر راه

یک منبع آگاه از تحت فشار قرار دادن وزیر پیشنهادی راه از سوی برخی افرادی که منافع آنها با اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان در خطر است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،یک منبع آگاه در وزارت راه از فشار بر وزیر پیشنهادی این وزارتخانه از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر دادن رأی اعتماد به آخوندی در مقابل عقب نشینی وی از اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان خبر داد و به مهر گفت: این عده از نمایندگان مجلس که اخیرا در جریان انداختن عکس سِلفی با موگرینی پس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور، از سوی مردم شناخته شده اند، می خواهند درآمدهای حاصل از ساختار اشتباه آیین نامه فعلی کنترل ساختمان را از دست ندهند.

وی افزود: این افراد رأی اعتماد به آخوندی برای احراز مجدد پست وزارت راه را منوط به عدم تصویب آیین نامه جدید کنترل ساختمان در هیئت دولت دانسته و به نوعی می خواهند در مقابل عدم اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان با استفاده از حربه رأی اعتماد گروکشی کنند.

این منبع آگاه ادامه داد: این مقام نظام مهندسی ساختمان علنا گفته جامعه مهندسی از وزیر پیشنهادی راه انتظار دارد تا بررسی آیین نامه کنترل ساختمان را به بعد از تصویب لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس که پیش بینی می شود نیمه دوم سال جاری به صحن علنی بیاید، موکول کند.

وی اظهار داشت: انجام چنین مصاحبه ای با این موضوع حساس آن هم در روز جمعه که قرار است فردای آن روز آخوندی از برنامه ها دفاع کند، همچنین اعلام خواسته ها تحت عنوان خواسته های جامعه مهندسی، به معنی گروکشی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی در برابر عقب نشینی از اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان است.

به گفته این منبع آگاه، مهم ترین بندی که سبب مخالفت برخی اعضای سازمان های نظام مهندسی ساختمان با آیین نامه جدید و اصلاح شده کنترل ساختمان شده، حذف این سازمان از چرخه واگذاری پروژه ها به مهندسان ناظر است. وزیر راه بارها از این موضوع به عنوان توزیع کوپنی کار میان مهندسان ناظر انتقاد کرده است. در حالی که در آیین نامه اصلاح شده، سرمایه گذار رأسا به انتخاب مهندس ناظر از میان مهندسانی که دارای کارنامه قوی تری هستند اقدام می کند که این روش مانع از سرازیر شدن درآمدهای قبلی به نظام مهندسی ساختمان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ