کد خبر: ۵۷۶۴۰
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۳۰

آمار شکایات سهامداران و فعالان در کانون کارگزاران بورس با کاهش 48 درصدی
طی ماه گذشته رخ داد:

آمار شکایات سهامداران و فعالان در کانون کارگزاران بورس با کاهش 48 درصدی

چند آمار از شکایات سهامداران و فعالان طی ماه گذشته در کانون کارگزاران بورس، حکایت از کاهش ۴۸ درصدی شکایات دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کانون کارگزاران بورس ، تعداد شکایات وارده به کمیته سازش از ابتدا تا انتهای تیر ماه را اعلام کرد که در این میان 148 پرونده در انتهای خرداد سال جاری در جریان بود که این تعداد در انتهای تیر به 71 پرونده رسیده که نشاندهنده کاهش 48 درصدی است.

همچنین تعداد پرونده های وارده و مختومه در این مدت یک ماهه به ترتیب 32 و 109 پرونده بوده است.

در این میان،از تعداد 109 پرونده مختومه در تیر سال جاری، 22 مورد به سازش و 87 مورد به عدم سازش منجر شده است. از 22 مورد مختومه به سازش، 8 مورد به عدم پیگیری خواهان، 10 مورد به اعلام رضایت و 4 مورد به انصراف خواهان انجامیده است.

از 87 پرونده مختومه ای هم که به عدم سازش منجر شده، 24 مورد به عدم حضور خواهان و 63 مورد به عدم سازش ارسال به هیات داوری اختصاص دارد.

بنابر این گزارش،کمیته سازش کانون کارگزاران بورس در راستای اجرای ماده 36 قانون بازار اوراق بهادار تشکیل شده و به کلیه اختلافات حرفه ای ناشی از فعالیت حرفه ای اعضای کانون با یکدیگر و یا با سایر اشخاص رسیدگی می کند.بنابراین راه ورود به فرآیند رسیدگی به اکثر اختلافات در بازار سرمایه و صدور آرای قطعی و لازم الاجرا در این خصوص و احقاق حقوق سرمایه گذاران ، نهادهای مالی و تشکل های خود انتظام، تشکیل پرونده درکمیته سازش این کانون است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فردوسی؟ | ساعت ۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۵/۳۰
9
0
پاسخ
البته کاهش شکایت به منزله کمتر شدن تخافات نیست بلکه سهامداران دیگه امیدی به رسیدگی و احقاق حق در این سازمان ندارند و دیگه تلاش بیهوده نمیکنند.
» اسلامی | ساعت ۱۲:۶ - ۱۳۹۶/۵/۳۰
3
0
پاسخ
عجب غلطی کردیم وارد بازار بورس شدیم ها.
» حامد | ساعت ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۵/۳۰
2
0
پاسخ
سلام و عرض ادب
گزارش سه ماهه شرکت خصدرا به سازمان ارسال شده و سازمان بورس شفاف سازی خواسته و شرکت هم ارائه داده . چرا گزارش شفاف سازی رو منتشر نمی کنید ؟ چرا نماد رو باز نمی کنید تا سهامدارانی که به هر دلیلی پول نیاز دارند بتونن سهمشونو بفروشند.
ببخشید شکایات کم نشده بلکه سهامداران دیگه فریادشون به جایی نمی رسه !!!
دیدید وقتی یه نفر فریاد می کشه اولش توان در بدن داره هی داد و هوار می کنه بعد وقتی خسته میشه دیگه توان فریاد زدن نداره ! شکایات کم نشده بلکه اونقدر سهامدارو پیچوندین که دیگه دیدن کار بجایی نمیرسه بی خیال شدن !!!!!!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ