کد خبر: ۵۷۶۴۶
۹:۷ - ۱۳۹۶/۵/۳۰

بانک مسکن ابهام مهم وام خرید مسکن را رفع کرد

بانک مسکن ابهام مهم وام خرید مسکن را رفع کرد

بانک مسکن با ارسال بخشنامه ای به شعب سراسر کشور، ابهام مهم پرداخت تسهیلات خرید مسکن را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مسکن با صدور بخشنامه ای، ابهام مهم الزام به تک برگی شدن اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در زمان نقل و انتقال املاک را برطرف کرد.

طبق این بخشنامه ، الزامی از بابت تبدیل اسناد دفترچه ای به سند تک برگی در زمان تشکیل پرونده برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان ندارد و حتی در زمان پرداخت تسهیلات نیز ارائه سند دفترچه ای کفایت کرده و از نظر بانک مسکن سند دفترچه ای و سند تک برگی مالکیت واحدهای مسکونی به لحاظ اعتبار برای تشخیص هویت املاک و مالکان آنها اعتباری برابر دارند.

در واقع مطابق با این بخشنامه احراز هویت و مالکیت افراد بر روی ملکی مشخص، ملاک قرار گرفته و مالکان اسناد دفترچه ای برای دریافت تسهیلات مسکن نیازی به ارائه سند تک برگی ندارند.به این ترتیب، متقاضیان دریافت تسهیلات در صورتی که اسناد مالکیت دفترچه ای معتبر در اختیار داشته باشند برای دریافت تسهیلات مسکن نیازی به صرف زمان برای دریافت اسناد تک برگی ندارند.

محمود یوسفی رییس اداره کل سازمان و روش های بانک مسکن گفت: برخی شعب در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش اسناد دفترچه ای در زمان تشکیل پرونده متقاضیان برای دریافت تسهیلات با ابهام مواجه بودند که بانک مسکن با بخشنامه ای مبنی بر کفایت اسناد دفترچه ای برای احراز هویت ملک و مالک، این ابهام را بر طرف کرده است.

وی افزود: بانک مسکن هیچ گاه الزامی از بابت ارائه اسناد تک برگ در زمان تشکیل پرونده و حتی دریافت تسهیلات برای متقاضیان نداشته و با استفاده از اسناد دفترچه ای نیز عملیات و فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان همواره انجام شده است.

یوسفی عنوان کرد : با این حال، شعب بانک مسکن موظف به اطلاع رسانی به مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات هستند مبنی بر اینکه در زمان نقل و انتقال ملک الزامات قانونی مبنی بر تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی وجود دارد که هر چند بانک مسکن سند تک برگی را ملاک پرداخت تسهیلات قرار نداده اما در زمان نقل و انتقال املاک در دفترخانه ها فرایند تبدیل سند دفترچه ای به اسناد تک برگی نیز دنبال خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ