کد خبر: ۵۷۶۴۷
۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۵/۳۰

موافقت مشروط بانک های خصوصی برای کاهش نرخ سود
دبیر کانون بانک ها خصوصی مطرح کرد:

موافقت مشروط بانک های خصوصی برای کاهش نرخ سود

دبیر کانون بانک ها خصوصی و موسسات اعتباری گفت: بانک های خصوصی موافق کاهش نرخ سود بانکی هستند به شرط آنکه زمینه های کاهش آن فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا جمشیدی توازن در نرخ بازارهای موازی بانکی نظیر بازار سرمایه و اسناد خزانه را برای تحقق کاهش نرخ سود ضروری دانست و به ایرنا گفت: کاهش نرخ سود به نفع بانکهاست، زیرا هزینه آنها را کاهش می دهد اما برای این کار نیاز است بازارهای مرتبط به طور همگن عمل کنند.

وی تاکید کرد: هر نوع کاهش نرخ سودی باید با واقعیت های جامعه همخوان باشد و اینگونه نباشد که شورای پول و اعتبار رقمی را تصویب کند اما بانک ها اجرا نکنند.

این فعال بانکی به مصوبه تیرماه 95 شورای پول و اعتبار در تعیین نرخ سود 15 درصدی برای حساب های یکساله سپرده گذاران اشاره کرد و گفت: همین نرخ هم از سوی بانک ها رعایت نمی شد و می شنیدیم که بانک ها با عدول از این نرخ، برای جذب نقدینگی با نرخ های بیشتری به سپرده گذاران سود می دهند.

جمشیدی با بیان اینکه بانک مرکزی وعده داده تا نرخ سود را در بازارهای موازی پول کنترل کند، اظهار داشت: در بازار بین بانکی نیز نرخ ها متعادل شده و انتظار می رود بانک ها به مرور از برداشت های بازار بین بانکی بکاهند و کمتر مشمول جریمه بانک مرکزی شوند.

وی درباره اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک ها و درخواست از آنها برای نرخ سودهای مصوب شورای پول و اعتبار، گفت: به نظر می رسد بانک مرکزی بر رعایت نرخ سودهای فعلی تاکید دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ