کد خبر: ۵۷۶۷۳
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۵/۳۰

پورابراهیمی برای ربیعی شمشیر از رو بست / علت حذف بیطرف

پورابراهیمی برای ربیعی شمشیر از رو بست / علت حذف بیطرف

رویس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام علت حذف بیطرف از وزارت نیرو، انتقادات تند و تیزی علیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح و اعلام کرد: کارم با این وزارتخانه از امروز شروع می شود!!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دیروز بعد از اتمام رای گیری 17 وزیر پیشنهادی دولت ، محمدرضا پورابراهیمی، درحاشیه این رویداد ، با اعلام علت حذف بیطرف از حضور در وزارت نیرو ، انتقادات تند و تیزی علیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد.

نشان رای اعتماد بالا و بی سابقه

وی گفت: همه چیز در اختیار دولت بوده و رأی اعتماد بالا و بی سابقه ،نشان از اتمام حجت مجلس با دولت دارد و روحانی باید با قدرشناسی از این رأی بالا،  برای افزایش تعامل با مجلس ، تلاش و کوشش بیشتری کند تا منجر به اصلاح و بهبود امور جاری مردم به ویژه در بخش اقتصادی شود.

علت حذف بیطرف

این نماینده مجلس در مورد علت حذف بیطرف از حضور در وزارت نیرو ، توضیح داد: وی، فردی توانمند و با سابقه بود اما طرح مسائل منطقه‌ای و بحث‌های نمایندگان خوزستان و برخی نمایندگان دیگر ، سبب شد تصمیم‌گیری منطقه‌ای اعمال شود.

پور ابراهیمی ادامه داد: بیطرف فردی موثر و با تجربه بود و اگر درگیر مسائل منطقه‌ای نمی‌شد ، رأی می آورد و پرونده کابینه کاملا" بسته می‌شد.

شمشیر از رو پور ابراهیمی برای ربیعی

وی در مورد وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم تاکید کرد : از روز اول اعتقاد ما این بود که ربیعی، تخصص، تجربه، شرایط و صلاحیت این وزارتخانه را ندارد. بنده اولین مخالف ربیعی در دولت یازدهم بودم و زمانی که با تکرار ادامه حضور در دولت دوازدهم ، اعلام کردم سابقه کاری ربیعی سیاسی و امنیتی بوده و وی معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات بوده و در حوزه اقتصادی کار تخصصی نکرده و تجربه‌ای ندارد.

پورابراهیمی افزود: این وزارتخانه طی سال‌های اخیر با توجه به ارزش 40 هزار میلیارد تومانی شستا ، 15 و 10 و 8 هزار میلیارد تومانی 3 صندوق بازنشستگی کشوری،صندوق فولاد و صندوق بیمه عشایر و روستاییان و همچنین مالکیت 100 درصدی سهام بانک رفاه، کاملا اقتصادی شده و در حوزه ها وشرکت های حمل و نقل، هواپیمایی آسمان، کشتیرانی و قطار رجا حضور دارد

وی ادامه داد: با این حال ربیعی می گوید در این حوزه کار، اقتصادی نداشته و بخش اقتصادی جدا بوده اما مسئولیت آن به عهده شخص وزیر است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: علت مخالفتم با ربیعی این است که عملکرد وی را دیده‌ام و در 4 سال گذشته حدود 3 بار سوال از وی مطرح کردم اما پس از 4 سال عدم تخصص ربیعی به قوت خود باقی مانده و تجربه کاری در این زمینه پیدا کرده اما این تجربه جوابگوی نیازهای اقتصادی این وزارتخانه نیست.

پور ابراهیمی ادامه داد: موضوع دیگر وجود فساد و مشکلات گسترده تخلفات اداری در بخش‌های مختلف اقتصادی بدنه وزارت تعاون است. در این مورد اجازه ندادند در صحن علنی دلایل مخالفتم را بیان کنم و پیرامون آن توسط یکی از نماینده‌ها آقای محجوب فضاسازی‌هایی صورت گرفت مبنی بر اینکه پورابراهیمی حکم خود را برای معاونت اقتصادی شستا از مرتضوی دریافت کرده در حالی که مرتضوی زمانی مسئولیت گرفته که بنده نماینده مجلس بودم چگونه بنده می‌توانستم در زمان نمایندگی مجلس معاون اقتصادی شستا باشم و حکمی از مرتضوی دریافت کرده باشم.

وی ادامه داد: این جفا به کشور بوده که شخصی بخواهد پیرامون موضوعی صحبت کند و اجازه صحبت به وی داده نشود.

کارم از امروز شروع می شود!!!

پورابراهیمی با بیان اینکه با این جوسازی‌ها کسی نمی‌تواند تخلفات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بپوشاند، تصریح کرد: کارم از امروز شروع می‌شود و تک تک تخلفات و ریز تخلفات در دستور کار قرار گرفته و به مشکلات و فسادهایی که در این وزارتخانه وجود دارد ورود می‌شود. اگر صحن علنی به وزیری رأی می‌دهد دلیل بر این نمی‌شود که مجلس از وظایف قانونی خود کوتاه بیاید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ