کد خبر: ۵۷۶۷۴
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۵/۳۰

بورس‌های آسیا با آشفتگی های ترامپ، بی جان شدند

بورس‌های آسیا با آشفتگی های ترامپ، بی جان شدند

اخراج استراتژیک ارشد کاخ سفید و آشفتگی ترامپ در پیشبرد اهداف اقتصادی‌ و فشارهای بحران کره شمالی، وضعیت سهام در بورس های آسیایی شکننده شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل رویترز، سرمایه‌گذاران در مورد توانایی ترامپ برای پیشبرد اهداف اقتصادی‌ دچار شک و تردید شده اند و همین مساله موجب شد سهام بورس های آسیایی امروز به وضعیت ناپایداری دچار شود.

شاخص بورس نیکی ژاپن ۰.۴ درصد افت کرد و به پایین‌ترین میزان ۳.۵ ماهه رسید و نظرسنجی ها که نشان می‌داد اعتماد به نفس تولیدکنندگان ژاپنی در ماه آگوست به بالاترین میزان در بیش از ۱ دهه خواهد رسید را کم اهمیت جلوه داد.

شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه (به جز ژاپن)، ام‌اس‌سی‌آی، به لطف سود متوسط در چین، به سختی خود را در محدوده سودآور نگاه داشت اما اغلب بازارهای دیگر شامل استرالیا، کره‌جنوبی و تایوان در محدوده ضرر قرار گرفتند.

شاخص بورس نیوریورک هم پس از اینکه ترامپ، استیو بنن استراتژیست ارشد کاخ سفید را اخراج کرد و امید کمرنگی برای پیشرفت ایجاد شد، اندکی رشد کرد.

همچنین شاخص اس‌اندپی مینی با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴۲۳ رسید که فاصله چندانی با کمترین میزان یک ماهه ۲۴۱۹.۵ که در روز جمعه به آن دست یافت، ندارد.

ماساهیرو ایچیکاوا استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی معتقد است: بازار اینگونه می‌اندیشد که دولت ترامپ همچنان شکننده باقی می‌ماند و حتی با رفتن بنن (استراتژیک ارشد کاخ سفید) ، همچنان توانایی دولت برای پیشبرد سیاست‌ها ضعیف‌تر ‌می‌شود. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ