کد خبر: ۵۷۶۸۳
۰:۱ - ۱۳۹۶/۵/۳۱

ذوب آهن با ۳ حرکت از زیان دهی خارج می شود
مدیرعامل شرکت:

ذوب آهن با ۳ حرکت از زیان دهی خارج می شود

مدیرعامل ذوب آهن با اعلام بهتر شدن شرایط گفت: این شرکت با ۳ اقدام از زیان دهی خارج می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد صادقی در خصوص مقاصد صادراتی ذوب آهن گفت: طبق آمار در 4 ماه گذشته بیشترین صادرات این شرکت به کشورهای عمان ، امارات متحده عربی ، اردن ، مصر و … بوده، ضمن اینکه صادرات به کشورهایی همچون تایلند و برخی کشورهای اروپایی نیز صورت گرفته است. حجم صادرات نیز طی ۴ ماه گذشته ۴۷۶ هزارتن بود که با نرخ بین المللی صورت گرفت و ارزش آن بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است . این در حالی است که ذوب آهن در سال گذشته در مجموع ۷۰۰ هزارتن صادرات داشت .

وی در مورد نرخ محصولات فولادی اظهار داشت: هم اکنون نرخ این محصولات واقعی است و با تمهیدات مختلف کنترل می شود تا فشاری بر مصرف کننده وارد نیاید، در واقع نرخ محصولات فولادی هنوز کمتر از نرخ های بین المللی است در حالی که در کشورهای دیگر، نرخ این محصولات در داخل نسبت به نرخ های بین المللی بیشتر است و تنها در ایران این موضوع برعکس است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعرفه های کنونی واردات با توجه به نرخ بین المللی محصولات فولادی مناسب است،افزود: عده ای از دلالان که سابقه واردات شمش بی کیفیت دارند،در تلاشند در شرایط فعلی برای حذف تعرفه فشار بیاورند تا در زمان مناسب از واردات سود ببرند.

صادقی با اشاره به آخرین جلسه تولید کنندگان فولاد با وزیر سابق صنعت گفت: مقرر شد واحدهای فولادی، عرضه های داخلی مناسبی داشته باشند تا نرخ این محصولات فشاری بر مصرف کنندگان وارد نکند. در این بین مقابله با دامپینگ کشورهایی که محصولات بی کیفیت صادر می کنند نیز مهم است .

وی درخصوص سیاست های صادراتی این شرکت نیز اظهار داشت : در حال نهادینه کردن صادرات در کشورهایی هستیم که بازار مطمئن، ثابت و همیشگی دارند و بازارهای مقطعی مد نظر نیست.

آغاز تولید تیرآهن بال پهن تا پایان فصل پاییز

مدیرعامل ذوب اهن درباره تولید ریل عنوان کرد: تولید ۲۰ هزارتن ریل U۳۳ در برنامه شهریور ماه ذوب آهن قرار دارد و پس از آن نیز ۲۰ هزارتن دیگر تولید می شود. در واقع مطابق قرارداد در مجموع ۴۰ هزار تن ریل U۳۳ تولید و تحویل راه اهن می شود که بابت بدهی ذوب آهن به راه آهن است. در تولید ریل، مشکل اصلی این است که راه آهن توان پرداخت بهای ریل را ندارد اما توافقات خوبی بین این دو سازمان صورت گرفته تا تولید ریل و پرداخت بهای آن امکان پذیر شود.

صادقی افزود: تولید تیرآهن بال پهن با سایز های بزرگ تر از محصولات کنونی، تا پایان فصل پاییز در نورد ۶۵۰ این شرکت آغاز می شود که قطعاً منافع اقتصادی خوبی برای ذوب آهن خواهد داشت .

وی تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده فولاد با مجموعه اقدامات انجام شده از زیان دهی خارج شد و به یک واحد تولیدی سود ده تبدیل شد. در واقع این اقدامات مدیریت صرفه جویی و نهضت کاهش قیمت تمام شده و ... موجب شد، قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن در سال جاری با وجود تورم ، افزایش قیمت مواد اولیه و … نسبت به سال ۹۴ کمتر باشد .

این مقام مسئول با اشاره به شرایط خوب ذوب اهن و افزایش تولید این مجتمع عظیم صنعتی گفت : ذوب آهن یک کشتی به گل نشسته بود که از آن شرایط خارج شد و به مرحله سوددهی رسید تا بتواند به تدریج بدهی های سنگین را پرداخت کند .

صادقی ادامه داد: پرداخت بدهی های سازمان ها و معادن آغاز و بدهی های مالیاتی در حال تهاتر است .بدهی به بانک ها از جمله بدهی ۷۰۰ میلیارد تومان به بانک رفاه نیز پرداخت می شود . پرداخت این بدهی ها به تدریج و طی ۵ سال صورت می گیرد تا ذوب آهن اصفهان دوباره تبدیل به یک واحد اقتصادی پیشرو شود که توان تولید محصولات مهم و صادراتی در سطح گسترده را داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ