کد خبر: ۵۷۶۸۴
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۵/۳۰

روسیه مشتری هندی نفت ایران را خرید

روسیه مشتری هندی نفت ایران را خرید

شرکت روس نفت روسیه معامله ۱۲.۹ میلیارد دلاری خرید شرکت اسار اویل هند که یکی از مهمترین مشتریان هندی نفت ایران محسوب می شود را نهایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، شرکت روس نفت و شرکا از جمله گروه ترافیگورا، معامله 12.9 میلیارد دلاری خرید شرکت اسار اویل هند را که یکی از مهمترین مشتریان هندی نفت ایران محسوب می شود،نهایی کردند.

تکمیل این قرارداد از زمانی که در اکتبر سال گذشته برای اولین بار اعلام شد، بیش از 10 ماه طول کشید. روس نفت بیش از دو سال قبل مذاکرات اولیه برای انجام این معامله را آغاز کرده بود. این خرید موجب دسترسی بزرگترین تولید کننده نفت روسیه به یکی از بزرگترین بازارهای نفت جهان در منطقه آسیا می شود و در عین حال به گروه اسار کمک خواهد کرد تا بخشی از بدهی های حدودا 11 میلیارد دلاری را پرداخت کند.

گروه اسار با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: 49 درصد از شرکت اسار اویل را به شرکت روس نفت و کنسرسیومی متشکل از بازرگانی ترافیگورا و  یونایتد کپیتال پارتنرز فروخته است. روس نفت هم در بیانیه ای اعلام کرد، تکمیل خرید این شرکت پالایشگاهی روس نفت را قادر می سازد تا به یکی از رو به رشد ترین بازارهای نفت جهان وارد شود.

بر اساس این معامله، شرکت اسار پالایشگاه در منطقه وادینار در ساحل غربی هند، شرکت خرده فروشی عرضه سوخت، یک پایانه بندری و نیروگاه برق را به شرکت روسی می فروشد. قرارداد خرید این پالایشگاه 400 هزار بشکه ای به بزرگترین تولید کننده نفت روسیه این امکان را خواهد داد تا بازاری مطمئن در جنوب آسیا دست و پا کند.

روس نفت در جولای 2015 تایید کرده بود، در حال خرید بخشی از سهام شرکت پالایشگاهی اسار هند است. بعدا مشتریان دیگری هم به رقابت برای خرید این شرکت اضافه شدند و اسار اعلام کرد در حال مذاکره با شرکت های ملی نفت ایران و عربستان برای فروش بخشی از سهام بخش پالایشگاهی است. اما ظاهرا شرکت روسی برنده نهایی این رقابت بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ