کد خبر: ۵۷۶۹۰
۷:۲ - ۱۳۹۶/۵/۳۱

دلایل رشد شاخص بورس از نظر نماینده مجلس/ وزیران اقتصادی تئوری خاصی ندارند
در اظهار نظری غیر کارشناسی اعلام شد:

دلایل رشد شاخص بورس از نظر نماینده مجلس/ وزیران اقتصادی تئوری خاصی ندارند

یک نماینده مجلس درباره دلایل رشد شاخص بورس و در اظهار نظری غیر کارشناسی، اعلام کرد وزرای اقتصادی جدید دارای تئوری خاصی نیستند که گفته شود ورود آنها سبب تغییرات خاصی در بورس شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اظهار نظرهای گاه و بی گاه برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در مورد بازار سرمایه تمامی ندارد . آن هم مخصوصا" هنگام رشد قیمت ها و اعلام برخی رویدادهای مانند رکورد های جدید شاخص بورس از جمله ورود اخیر به ارقام بیش از 82 هزار واحد در 3.5 سال اخیر .

اما متاسفانه در این میان، عده ایی بدون اطلاع از جزییات بازار سرمایه و به صرف چند عدد و نمودار و خبر ، مطالب نادرستی مطرح می کنند. از سوی دیگر، بدون دانش کافی ، اطلاعات غیر کارشناسی اعلام می شود که آخرین نمونه آن مربوط به یکی از نمایندگان مجلس است که نکاتی را درباره صورت های مالی و زمان برگزاری مجمع اعلام کرده است.

محمد حسینی، با اشاره به رشد شاخص ها و نمادهای بورسی طی هفته اخیر به خانه ملت، گفت: براساس استانداردهای حسابداری، تمام شرکت های بورسی و غیربورسی تا پایان خرداد ماه باید صورت های مالی خود را به تصویب هیئت مدیره رسانده و به حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت ارجاع داده و در ادامه مکلف هستند طبق قانون تجارت ظرف مدت دو ماه نسبت به ارائه گزارش و برگزاری مجامع شرکت ها اقدام کنند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس با بیان اینکه یکی از عواملی که سبب رشد شاخص های بورسی شده تصویب صورت های مالی و انعکاس آمار و ارقام صورت های مالی جدید در نمادهای شرکت های بورسی است، افزود: میزان سود توزیع و تعیین شده در فضای صورت های مالی مندرج در این شرکت ها یکی از آثار رشد شاخص های بورس کشور است.

حسینی ادامه داد: با توجه به گذشت 5 ماه از سال 96 ، شرکت ها توانسته اند در فضایی آرام تر به فعالیت های خود ادامه دهند و داد و ستدها در این ایام نسبت به گذشته با توجه به زمان پیک کاری بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات بسیار خوب انتقال بخشی از سپرده های مردم از بانک ها به بازار سهام است، ادامه داد: پس از مشکل آفرین شدن موسسات مالی و اعتباری همانند کاسپین، سپرده ها و سرمایه های افراد به فضای بازار سهام و بورس انتقال یافته که این مولفه از عوامل رشد شاخص ها و رونق بخشی بورس است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه در تیم اقتصادی دولت تفاوت خاصی رخ نداده که در بازار سرمایه تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: وزرای اقتصادی جدید دارای تئوری خاصی نیستند که گفته شود ورود آنها سبب تغییرات خاصی در بورس شده است. چرا که شریعتمداری و کرباسیان از بدنه همان وزارتخانه ها هستند و حجتی، آخوندی و سیف نیز در مسند گذشته خود باقی مانده اند. لذا کشور در حال حاضر با همان سیاست های اقتصادی گذشته پیش می رود و تغییرات کابینه نمی تواند در تغییرات شاخص بورس موثر باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۵/۳۱
3
0
پاسخ
راست گفته دیگه ، شاخص هم که با بلوک های ملوکانه رسیده به 82 هزار ، شما چرا ناراحت میشید ؟ مگه قراره حرفهای این نماینده جلوی رشد مصنوعی شاخصو بگیره ؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ