کد خبر: ۵۷۷۰۳
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۵/۳۱

پشت پرده عدم رأی اعتماد بی طرف؛ علت مسئله دیگری است !
عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران مطرح کرد:

پشت پرده عدم رأی اعتماد بی طرف؛ علت مسئله دیگری است !

عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران با اشاره به حجم بالایی از تحلیل‌های نادرست درمورد عدم رأی اعتماد مجلس به وزری پیشنهادی نیرو، اطلاعاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، جواد امام با اشاره به حجم بالایی از تحلیل‌های نادرست و نسبت‌های ناروا درمورد عدم رأی اعتماد مجلس به حبیب الله بیطرف به ارائه اطلاعات مختصری جهت منع از برخی سوءتفاهم‌ها با توجه به اینکه آمدن یا نیامدن وی هیچ تأثیری در سرنوشت کاری و سیاسی شخصی نداشته،پرداخت که بدین شرح است:

۱. تنها وقتی که در این روزهای پرمشغله برای رأی اعتماد وزرا صرف کردم، شنیدن نطق‌ها و مخالفت‌ها و موافقت‌های نمایندگان بود. برخی از این نطق‌ها تلخ و تأسف‌آور بود. یکی از آنها مربوط به ماجرای رأی اعتماد آقای بیطرف این بود: برای اعلام موافقت با بیطرف ١٤٢ نفر ثبت‌ نام کرده بودند اما در پایان، تنها ١٣٣ رأی به نفع بیطرف ثبت شد.

۲. بعضی افراد در توجیه کسب‌نکردن رأی اعتماد ایشان گفتند زاگرس‌نشینان و نمایندگان جنوب درباره فعالیت‌های ایشان انتقاداتی داشتند و ایشان باید در دفاع این موارد را مطرح می‌کردند؛ ولی توجهی نکردند. به نظر این افراد، بیطرف فعالیتی جدی‌ برای وزیرشدن نمی‌کرد. نمی‌دانم منظور این عده از فعالیت جدی برای وزیرشدن چیست؟ آنها چه کاری را فعالیت جدی می‌دانند؟ از فحوای کلام ایشان چنین استنباط می‌شود که فعالیت جدی برای وزیرشدن، همان وعده سر خرمن ‌دادن است. آنها ناراحت‌اند و گلایه‌مند از این است که چرا بیطرف حرف‌های دلخوشکنک نگفته است.

۳. یک احتمال دیگر هست، در توجیه و فهم بهتر از فعالیت جدی نداشتن برای وزیرشدن. این گروه که متأسفانه از گندم‌نمایان جوفروش بودند، جلسه‌ای با بیطرف در یکی از ساختمان‌های حوالی میدان آرژانتین داشتند و تقاضاهایی را مطرح کردند تا ایشان نیز اجابت کند. تصورشان هم این بود که بیطرف چنان شیفته وزارت است که هر خواسته‌ای از جانب آنان با توافق ایشان همراه است؛ اما آنها نمی‌دانستند وی چنین شخصیتی نیست که منافع و مصالح ملی را فدای خواسته‌ها و زیاده‌خواهی‌های چند نفر کند و حاضر باشد به هر قیمتی بر صندلی وزارت بنشیند. در واقع می‌توان گفت، بیطرف، بیش و پیش از آنکه در بهارستان ناکام باشد، در میدان آرژانتین ناکام بوده که چرا به مطالبات نابحق عده‌ای لابی‌گر، جواب منفی داده است.

۴. گرچه نقدهایی به دوران وزارت ایشان در زمان اصلاحات وارد است؛ اما در یک بحث کارشناسانه - نه سیاسی و لابی‌گرانه- بعید می‌دانم کارنامه ایشان، ضعیف تلقی شود. ایشان در همان زمان و نیز مسئولیت‌هایی که قبل و بعد از وزارت نیرو داشتند، توان مدیریتی‌ را ثابت کرده‌اند و حالا که در یک فرایند سیاسی رأی نیاورده‌اند، همان‌طور که تلفنی به ایشان تبریک گفتم، اینجا هم تأکید می‌کنم، این نوع رأی‌نیاوردن، مبارک باشد.

بیطرف همکار سابق و دوست امروز عزیز ما، خیلی ممنون که دروغ نگفتید و رأی نیاوردید؛ خیلی ممنون که وعده‌های توخالی ندادید و رأی نیاوردید، خیلی ممنون که پای اهداف اصلاح‌طلبانه‌ ایستادید و رأی نیاوردید. خدا قوت. هرجا هستید، آرزوی توفیق روزافزون جناب‌عالی را از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ