کد خبر: ۵۷۷۲۶
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۵/۳۱

بودجه سال ۹۷ متفاوت است/ زمان ارائه اولین گزارش عملکرد برنامه‌ ششم
نوبخت :

بودجه سال ۹۷ متفاوت است/ زمان ارائه اولین گزارش عملکرد برنامه‌ ششم

رییس سازمان برنامه وبودجه درباره تعیین بودجه متفاوت سال ۹۷ ،پیگیری اهداف برنامه ششم توسعه و زمان ارائه نخستین گزارش عملکرد برنامه ششم توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو با اشاره به پیگیری اهداف برنامه ششم توسعه در دولت دوازدهم اظهارداشت: تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در هر سال از جمله برنامه های اصلی دولت است، برنامه داریم که فقر مطلق را هم تا پایان برنامه ششم توسعه یا پایان این دوره ریاست جمهوری برطرف کنیم.

وی با تشریح نحوه هماهنگی و تغییرات ساختار گروه اقتصادی عنوان کرد: در ساختار سازمان رسمی دولت، ماموریت های وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تعریف شده و کاملا مشخص است،هر کدام از ما وظایف را انجام می دهیم اما با توجه به پیچیدگی متغیرهای اقتصادی و شرایط سختی که داریم ، باید سیاست های انبساطی برای ایجاد رشد و رونق و مقابله با رکود استفاده کنیم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیاست های انقباضی برای مهار تداوم خواهد داشت،افزود: در دولت یازدهم جلسات هماهنگی گروه اقتصادی با مسئولیت شخص رئیس جمهور هفته ای دو بار برگزارمی شد که این روند ادامه خواهد داشت، همه بحث ها را به صورت شورایی انجام خواهیم داد.

نوبخت با تاکید بر اینکه تصمیم گیری ها نیاز به  وحدت بیشتری دارد،ادامه داد: هر کدام از دستگاه های 3 گانه که گروه ستاد اقتصادی دولت را تشکیل می دهند، بر حسب موضوع تصمیم می گیرند و حلقه ای وسیع تر از این 3 نفر یعنی ۷ یا ۸ نفر با حضور رئیس جمهور در نهایت تصمیم گیری می کنند و بقیه دستگاه ها باید اجرا کنند.

بودجه ۹۷ متفاوت با بودجه ۹۶

وی درباره  بودجه سال ۹۷ گفت: در بودجه ریزی سال ۹۷ تفاوت ماهوی با گذشته وجود دارد و قدرت از استان ها منتقل شده و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد انجام می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای اینکه در بودجه ریزی منتظر اعلام دستگاه ها برای هزینه ها نمانیم، قیمت هر یک از فعالیت ها را مشخص کرده‌ایم و بر این اساس بودجه را محاسبه و در اختیار سازمان ها قرار می دهیم.ما قطعاً گام های بلندتری در بودجه ریزی بر اساس عملکرد در مقایسه با سال های گذشته انجام خواهیم داد.

زمان ارائه نخستین گزارش عملکرد برنامه ششم

نوبخت با اشاره به ایجاد انضباط درانتشار اطلاعات عنوان کرد: مرکز آمار بسیار منظم روز نخست هر ماه تورم ماه گذشته، 3 ماه رشد اقتصادی و وضع بازار کار را اعلام می کند که این انصباط محصول عملکرد گروه اقتصادی دولت است.

وی با بیان اینکه نخستین گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه در ۱۵ آذر اعلام می شود،گفت:تمامی شاخص های کمی و ترکیبی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تعریف شده و بر اساس آن، گزارش دستگاه ها دریافت و عملکرد آنها مشخص می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ