کد خبر: ۵۷۷۹۲
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۶/۴

اختلاف ۵۰ درصدی بازار و مراکز اسقاط خودرو و لزوم هماهنگی دولت
عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:

اختلاف ۵۰ درصدی بازار و مراکز اسقاط خودرو و لزوم هماهنگی دولت

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اختلاف قیمت ۵۰ درصدی بین بازار و مراکز اسقاط برخی خودروها گفت: اگر خروجی نداشته باشیم ساماندهی مسائل ترافیکی تبدیل به بزرگترین مشکل می شود که باید هرچه سریعتر این مسئله به‌صورت اجبار انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی درخصوص تعطیلی برخی واحدهای اسقاط خودرو و شرایط فعالیت آنها به خانه ملت گفت: دولت موظف شده سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو که بالای ۱۵ سال سن دارند از رده خارج کند، اما متاسفانه خودروهای تردد می کنند که بیش از ۴۰ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه این مسئله باعث شده آلایندگی زیست محیطی ، تنفسی و در عین حال مسائلی مانند ترافیک و مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی ایجاد شود،افزود: در سال‌های اول سالانه ۲۰۰ هزار خودرو از رده خارج می شد، اگر قرار است سالانه بین 1.5 تا ۲ میلیون خودرو تولید و وارد چرخه ناوگان حمل و نقل شود اگر خروجی نداشته باشیم ساماندهی مسائل ترافیکی و حمل و نقل تبدیل به بزرگترین مشکل کلان‌شهرها می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این مسئله سالانه بزرگتر می‌شود و معضلاتی را ایجاد می‌کند، ادامه داد: در دنیا بعد از ۵ سال یا حداکثر ده سال خودروهای موجود را بر اساس درصد مناسبی از تولیدات از رده خارج می‌کنند، در ایران باید بر این اساس سالانه به میزان یک چهارم خودروهای تولیدی، خودرو فرسوده از رده خارج شود.

ملکی با بیان اینکه متاسفانه یکی از موانع موجود، اختلاف قیمت خودروهای فرسوده در مراکز اسقاط با بازار است، تصریح کرد: برخی خودروهای فرسوده با قیمت 2.5 میلیون تومان دارای اختلاف قیمت ۵۰ درصدی بین بازار و مراکز اسقاط هستند که در ابتدا مقرر شد این اختلاف قیمت را دولت بپردازد اما دولت در حال حاضر برای ساماندهی امور هزینه‌های بیشتری را می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به هماهنگی دولت، شوراها و شهرداری‌ها در اکثر شهرها باید هرچه سریعتر این مسئله به‌صورت اجبار انجام شود،عنوان کرد: کمیسیون صنایع نیز باید در این راستا ورود کند که بعد از پایان تعطیلات مجلس این مسئله را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ