کد خبر: ۵۷۸۹۶
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۶/۶

2 علت صعود شاخص بورس به کانال 83 هزار واحدی و شرط ادامه رونق
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

2 علت صعود شاخص بورس به کانال 83 هزار واحدی و شرط ادامه رونق

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام دو علت روند صعودی شاخص بورس که امروز به کانال 83 هزار واحدی وارد شد، گفت: تداوم رونق بورس به برنامه جامع حمایتی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی قوامی درباره رشد روزهای اخیر بازار سهام که امروز با ورود شاخص بورس به کانال 83 هزار واحدی همراه شده به خانه ملت گفت: روند صعودی شاخص بورس در چند روز گذشته از موضوعاتی مانند رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم و ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی متاثر بوده است. 

وی افزود: باید در بازار سرمایه مزیت هایی بیشتری ایجاد شود تا انگیزه سرمایه گذاری در بورس رشد کند و از رونق بازار دلالی کاذب جلوگیری شود. رویکرد بلند مدت در بازار سرمایه باید مدنظر باشد تا باعث شود سرمایه های مردمی بیشتر به این بازار سوق داده شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پایین آوردن نرخ سود بانکی، ممکن است به کاهش انگیزه برای سپرده گذاری در بانک ها منجر شود، ادامه داد:کاهش انگیزه سرمایه گذاری در بانک ها بطور طبیعی می تواند باعث شود که توجه به بازارهای دومی مانند بازار سرمایه رشد یابد.

قوامی کاهش نرخ سود بانکی را برای ادامه رونق بورس کافی ندانست و گفت: اگر برنامه جامعی برای حمایت از بورس وجود نداشته باشد کاهش نرخ سود بانکی نیز نمی تواند باعث جذب نقدینگی قابل توجه به سوی بازار سرمایه شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ