کد خبر: ۵۷۹۴۳
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۶/۷

سیف با بانکها اتمام حجت و درصد سود خودروسازان را اعلام کرد

سیف با بانکها اتمام حجت و درصد سود خودروسازان را اعلام کرد

رئیس کل بانک مرکزی درباره اجرای بخشنامه الزام رعایت سود مصوب با مدیران بانکها اتمام حجت کرد و با تاکید به برخورد با با بانک های متخلف در برگزاری مجمع ، درصد سود خودروسازان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی اله سیف در حاشیه همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانک مرکزی همه پیش بینی ها را برای رفع موانع رعایت نرخ سود داشته و به نظر می رسد با جهت گیری مناسب و همکاری بانک ها به هدف در زمینه تحقق نرخ های مصوب برسد.

وی افزود: این رویه آغازی برای شروع رشد اقتصادی است تا بر ایجاد شغل، ایجاد صادرات و ... متمرکز شویم زیرا در همه این موارد نقش نظام بانکی بسیار مهم است و بر هزینه تمام شده تولید اثر گذار است.

این مقام مسئول ادامه داد: خودروسازان می توانند با نرخ ۱۸ درصدی پیش فروش انجام دهند اما برای لغو قرارداد باید نرخ سود ۱۵ درصدی بپردازند.

سیف با تاکید بر هماهنگی کامل با وزارت اقتصاد درباره اقدام برخی بانک ها مبنی بر تمدید حساب های سپرده گذاری گفت: در مجامع بانک ها حتما از مدیران بانک ها که تخلف کرده اند، سوال و پیگیری خواهد شد.مشکلی از این بابت نداریم، اوج تمدید حساب های سپرده گذاری منجر به این می شود که سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی به بلند مدت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی حدود 23 هزار شعبه دارد گفت: اگر این فاصله زمانی را اعلام نمی کردیم مشکلات دیگری بروز می کرد و ممکن بود با ناهماهنگی در اجرا رو به رو شویم در نتیجه با اتمام حجت صورت گرفته،با بانکی که خلاف کرده باشد، برخورد می کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ