کد خبر: ۵۷۹۷۶
۰:۰ - ۱۳۹۶/۶/۹

کولاک سهم جدید با بازدهی۱۰۷ درصدی در ۱۵ روز و تعداد اندک فروشنده
بورس پرس خبر می دهد:

کولاک سهم جدید با بازدهی۱۰۷ درصدی در ۱۵ روز و تعداد اندک فروشنده

سهام مبین وان کیش در ۱۵ روزکاری از بازدهی۱۰۷ درصدی هم عبور کرده تا به یکی از بهترین شرکتهای جدید سال های اخیر تبدیل و در برابر ۸۱ هزار خریدار، تنها ۶ هزار و ۱۵۷ فروشنده داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی 18 مرداد سال جاری 10 درصد سهام شرکت مبین وان کیش در بازار دوم معاملات فرابورس به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شد که این شرکت کوچک ، به یکی از بهترین شرکت های جدید سال های اخیر تبدیل شده و با بازدهی 107 درصدی در 15 روز کاری همچنان دارای خرید است .

براساس این گزارش، با عرضه 10 میلیون سهم "اوان" در روز عرضه اولیه، هر سهم آن 347 تومان کشف قیمت شد اما طی 15 روز کاری و تا دیروز بهای هر سهم به بیش از 720 تومان بالغ شده تا خریداران روز اول اما با تعداد اندک سهام ، شاهد تداوم رشد این شرکت باشند.

از سوی دیگر بررسی های بورس پرس نشان می دهد طی این مدت ، سهامداران اندکی حاضر به فروش شده اند. به طوری که از روز دوم حضور "اوان" در فرابورس تا دیروز،  تنها 6 هزار و 157 خریدار روز اول ، دست به فروش زده اند که در برابر 81 هزار و 518 سهامدار حقیقی و 701 سرمایه گذار سهامدار حقوقی روز نخست ، تعداد بسیاری را تشکیل داده اند.

این در حالی ایت که در عرضه مبین وان کیش، حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 450 سهم تعیین شده بود اما در نهایت به هر کد 122 سهم تعلق گرفته شد و با این تصمیم رکورد جدید در تعداد خریداران سهام شرکت های جدید ثتب شد.

در این میان با توجه به قیمت 720 تومانی هر سهم و پیش بینی سود 533 ریالی هر سهم ، نسبت قیمت به درآمد این شرکت جدید (P/E) از 6.5 مرتبه روز اول به 13.5 مرتبه رسیده و  ارزش روز بازار سهام آن  از 34.7 میلیارد تومان به 72 میلیارد تومان بالغ شده است .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ