کد خبر: ۵۸۰۵۳
۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۶/۱۲

برنامه افزایش سرمایه ۸۷ و ۳۰۰ درصدی دو شرکت

برنامه افزایش سرمایه ۸۷ و ۳۰۰ درصدی دو شرکت

برنامه افزایش سرمایه ۸۷ و ۳۰۰ درصدی شرکت بیمه فرابورسی و شیشه بورسی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیمه میهن با سرمایه 80.2 میلیارد تومانی درحالی خرداد سال گذشته مجوز افزایش سرمایه را دریافت کرد که با به تنفس کشیده شدن مجمع فوق العاده 10 مرداد ، این تصمیم عملی نکرد.

به این ترتیب، هیات مدیره "میهن" طبق مصوبه دوم آبان، برنامه افزایش سرمایه 87 درصدی را به جریان انداخت تا سرمایه این شرکت از 80.2 به 150 میلیارد تومان برسد که باز هم برای دومین بار عملی نشد.

حال این شرکت فرابورسی در نظر دارد در صورت موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه 87 درصدی و از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی،سرمایه فعلی را با 3 هدف رعایت مقررات و ضوابط بیمه ای،الزام قانونی افزایش سرمایه و حفظ توانگری مالی مطلوب به 150 میلیارد تومان برساند.

سرمایه گذاری سپهر و موسسه بنیاد مسکن هرکدام با 19.9 درصد سهم،جزء سهامداران عمده این شرکت بیمه محسوب می شوند.

همچنین، شیشه همدان 28.8 میلیارد تومانی که در بورس حضور دارد،درصدد است با موافقت سازمان،افزایش سرمایه 300 درصدی داده و 115.2 میلیارد تومانی شود.

تامین مالی"کهمدا" از دو محل جذاب سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی با 3 هدف اصلاح ساختار مالی،جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و تکمیل و اجرای طرح توسعه انجام می پذیرد.

بنابر این گزارش، درپی بروز آتش سوزی اول اردیبهشت، مدیرعامل این شرکت اعلام کرده بود این حادثه تغییری در سود 1303 ریالی سال جاری ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ