کد خبر: ۵۸۰۵۹
۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۶/۱۲

اصلی‌ترین برنامه دولت برای حل مشکل مسکن اعلام شد/ دو طرح برای رونق
توسط وزیر راه:

اصلی‌ترین برنامه دولت برای حل مشکل مسکن اعلام شد/ دو طرح برای رونق

وزیر راه ضمن اعلام اصلی‌ترین برنامه دولت در حوزه مسکن گفت: دو طرح به این حوزه رونق می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس آخوندی درباره برنامه دولت دوازدهم برای خداحافظی با رکود در بازار مسکن به خانه ملت گفت: در حوزه مسکن اصلی‌ترین برنامه دولت، تمرکز بر تقاضاست که در چهار حوزه تقاضای جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این حوزه ها مسکن حاشیه نشین ها است که جمعیت آن ها حدود ۱۱ میلیون نفر است افزود: حوزه دیگر بافت های فرسوده است که ساکنان آن نیز حدود ۸ میلیون نفر هستند و در مجموع 19 میلیون نفر جمعیت هدف این دو حوزه  را شامل می‌شود.موضوع دیگر خانه اولی ها هستند که می خواهند برای اولین بار خانه‌دار شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گروه‌های کم درآمد جامعه نیز گروه بعدی هستند که برای تامین مسکن با مشکل مواجه هستند، گفت: در برنامه ششم مطرح کردیم که اگر برنامه توسعه بخواهد وارد بخش مسکن شود باید روی همین 4 حوزه اصلی متمرکز شود و مجلس نیز در قانون برنامه این موضوع را تصویب کرد.

آخوندی تاکید کرد: نقد عمده ای که ما به بحث مسکن مهر داشتیم این بود که مسکن مهر نتوانست مسئله و مشکل حاشیه نشینان را حل کند و مشکل آن ها سر جا باقی ماند.اگر بخواهیم واقعی حرف بزنیم باید به این موضوع توجه کنیم این ۱۹ میلیون نفری که در بافت‌های فرسوده و حاشیه ای ساکن هستند در ۲۷۰۰ محله زندگی می کنند و باید این موضوع را محله به محله مورد بازآفرینی شهری قرار داد چراکه هر محله ویژگی خاص خود را دارد به این معنا که مسئله محله سیروس با جوادیه و مسگر آباد در تهران متفاوت است.

وی افزود: در شهرستان ها نیز همین گونه است و ساکنین این محلات باید از جهت مالی  توانمند شوند تا بتوانند خانه بهتری بسازند که برای این افراد تسهیلات ۸ درصدی در نظر گرفته شده که در شرایط دشوار و با این نرخ های بالای سود بانکی تسهیلات بسیار ارزان قیمتی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه درخصوص مسکن خانه اولی ها طرح صندوق پس انداز یکم را اجرا کردیم که اتفاقاً با استقبال بسیار خوبی مواجه شده،گفت: آمارها نشان می دهد بیش از ۲۲۰ هزار خانوار از این طرح استفاده و پس انداز کردند و در برابر هر پس اندازی تسهیلات تضمینی است یعنی بانک موظف به ارائه تحصیلات است.

آخوندی ادامه داد: این افراد کسانی هستند که وارد بازار می شوند و قدرت خرید خوبی دارند یعنی یک زوج در تهران قدرت خرید  ۱۶۰ میلیون تومانی پیدا می‌کند که این مبلغ  قبل از دولت یازدهم ۲۰ میلیون تومان بود و در مراکز استان ها نیز افراد ۱۲۰ میلیون تومان قدرت خرید پیدا می کنند.به نظر می رسد که این دو طرح یعنی حل مسئله خانه اولی ها و بازسازی بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه ای، به بخش مسکن رونق می بخشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ