کد خبر: ۵۸۰۶۰
۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۶/۱۲

عوامل داخلی و خارجی افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد:

عوامل داخلی و خارجی افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر عوامل داخلی و خارجی تاثیر گذار بر افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد کشتی آرای با اشاره به افزایش قیمت دلار طی هفته اخیر به خانه ملت گفت: در افزایش قیمت طلا، قیمت جهانی و قیمت داخلی تاثیرگذار است که دو عامل قیمت جهانی و ارزش دلار نیز در هفته اخیر بر روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشته است و طوفان هاروی در آمریکا سبب شد که قیمت نفت نوسان پیدا کند .

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت نفت تاثیر مستقیم و عمده ای روی شاخص‌های اقتصادی در آمریکا برجای گذاشت، افزود: نوسانات قیمت نفت سبب شد که ارزش دلار در بازارهای جهانی به شدت کاهش یابد و کاهش ارزش دلار منجر به افزایش قیمت و خرید طلا در بازارهای جهانی جهت سرمایه‌گذاری شد که به صورت متوسط طی هفته‌های گذشته  ۳۴ دلار قیمت جهانی افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بازار داخلی مناسبت‌های مذهبی، افزایش قیمت ارز وافزایش قیمت جهانی طلا تأثیر عمده ای روی قیمت سکه و طلا گذاشته، ادامه داد: به گونه ای که قیمت سکه با حدود 20هزار تومان افزایش در هفته گذشته از یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان به یک میلیون و 235 هزار تومان افزایش یافته، البته تأثیر کاهش سود سپرده های بانکی روی افزایش قیمت طلا و سکه بی تاثیر نبوده است.

کشتی آرای عنوان کرد: در حال حاضر آینده قیمت در بازار طلا قابل پیش بینی نیست، کما اینکه اتفاقاتی همانند طوفان و مسائل دیگر قابل پیش‌بینی نبوده است و طبیعتا باید منتظر روزهای آینده بود و تحلیل‌ها باتید روز به روز ارائه شود.

وی با بیان اینکه قیمت ارز در داخل تاثیر مثبت روی افزایش قیمت طلا داشته و ارتباط مستقم با آن دارد، تصریح کرد: در بازارهای داخلی عوامل متعددی در قیمت ارز تاثیر داشته و عرضه و تقاضا می تواند در افزایش قیمت ها تأثیر گذار باشد و با توجه به اینکه این روزها در بازار تقاضا وجود دارد می‌تواند سبب افزایش قیمت شود، لذا عامل اصلی عرضه و تقاضا در بازار طلا است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ