کد خبر: ۵۸۱۰۴
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۶/۱۳

علت اقبال سهم جدیدی که با ۱۴۰درصد رشد همچنان صف خرید دارد/ آینده عرضه و افزایش سرمایه
درگفت وگوی بورس پرس بامسئول سازمان بورس و مدیران اعلام شد:

علت اقبال سهم جدیدی که با ۱۴۰درصد رشد همچنان صف خرید دارد/ آینده عرضه و افزایش سرمایه

مدیر نظارت بربازارها و بورس ها به همراه مدیرعامل و سهامدار عمده مبین وان کیش درباره رشد ۱۴۰ درصدی قیمت سهام این شرکت جدید توضیح دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت مبین وان کیش در بازار دوم معاملات فرابورس در 18 مرداد سال جاری، قیمت سهام این شرکت کوچک 10 میلیارد تومانی هر روز افزایش یافته و به رغم رشد 140 درصدی قیمت ( از 347 به 834 تومان امروز ) آن هم در 18 روز کاری ، صف خرید آن پابر جا مانده است.

این رویداد منجر شده تا "اوان" یکی از بهترین شرکت جدید سال های اخیر تلقی شود اما گروهی از سهامداران دیگر شرکت ها و بعضا" جامانده ، نسبت به رشد یک تنفس قیمت گلایه کرده و خواهان شفاف سازی سازمان بورس و مدیران و سهامدار عمده شده اند.

براساس این گزارش، دراین رابطه بورس پرس از چند روز پیش پیگیری هایی را از مسئولان سازمان بورس و مدیران این شرکت انجام داد.

مدیرعامل شرکت: حرکت طبق برنامه مصوب 

علی آبسالان مدیرعامل مبین وان کیش در پاسخ به این سئوال که علت رشد فزاینده قیمت سهام این شرکت چیست؟ اعلام کرد: طبق هماهنگی ، این گونه موارد توسط مدیران سهامدار عمده یعنی شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران اعلام می شود اما در مورد مسائل عملیاتی باید گفت که شرکت های مجموعه مبین ، طبق برنامه مصوب حرکت می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین پروژه های سال جاری این شرکت هم عملیاتی و تلاش خواهد شد تا فراتر از برنامه ها و بودجه عمل شود. درصورت هر تغییری هم، موارد از طریق کدال و سازمان بورس اعلام خواهد شد.

سهامدار عمده: رشد قیمت طبیعی است

علیرضا خدا کرمی مدیرمالی و امور سهام شرکت شرکت گسترش الکترونیک مبین ( سهامدار اصلی "اوان") در خصوص دلیل رشد 140 درصدی شرکت تازه وارد هم به بورس پرس گفت: این افزایش قیمت طبیعی است. چرا که عرضه اولیه با قیمت های بسیار ارزان انجام شد.

وی ادامه داد: درحالی طی هفته گذشته حدود 4 هزار نفر از خریداران روز اول اقدام به فروش کردند که به نظر می رسد تا آخر این هفته ، قیمت این سهم متعادل شود و در آن موقع بتوان تحلیلی از آن ارایه کرد. 

این مقام مسئول در واکنش به این سئوال که با توجه به کوچک بودن شرکت ، آیا برنامه ایی برای عرضه سهام در کوتاه مدت و افزایش سرمایه در بلند مدت وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: طبق تعهدی که به فرابورس داده شده ، مقرر است تا پایان سال جاری 10 درصد دیگر از سهام مبین وان کیش عرضه شود که فعلا" نحوه عرضه به صورت خرد یا بلوک با هماهنگی فرابورس مشخص خواهد شد.

خداکرمی با اشاره به برنامه بازارگردانی سهام با هدف جلوگیری از سفته بازی و ضرر سهامداران و نامعلوم بودن زمان عرضه 10 درصد دیگر ، در مورد افزایش سرمایه هم توضیح داد: یکی از برنامه های هیات مدیره "اوان" افزایش سرمایه حداقل 50 درصدی است که در مرحله تهیه گزارش قرار دارد و بعد از طی دیگر مراحل، سال آینده عملی خواهد شد.

مدیر نظارت بر بازارها و بورس ها: شفاف سازی می شود

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بازارها و بورس ها هم در مورد افزایش 140 درصدی قیمت سهام مبین وان کیش در 18 روز کاری به بورس پرس گفت: در این مورد تاکنون به موردی برخورد نشده اما از طریق اداره نظارت بر ناشران فرابورسی برای شفاف سازی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ