کد خبر: ۵۸۱۸۱
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۶/۱۵

برنامه های کرباسیان در جذب سرمایه گذاران خارجی/ عرضه اوراق بهادار ارزی

برنامه های کرباسیان در جذب سرمایه گذاران خارجی/ عرضه اوراق بهادار ارزی

در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی که برای اولین بار درسالهای اخیر با وزیر اقتصاد برگزار شد، برنامه های اصلی کرباسیان در جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله عرضه اوراق بهادار ارزی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی برای اولین بار در سال های اخیربا وزیر اقتصاد برگزار شد تا از این طریق اهمیت سرمایه گذاران خارجی  بیش از گذشته نشان داده شود.

در این جلسه مسعود کرباسیان بعد از استماع گزارشی از وضعیت عملکرد و اقدامات هیات سرمایه گذاری خارجی و سازمان سرمایه گذاری، بر تقویت دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ابزار اوراق بهادار ارزی در جذب منابع مالی خارجی تاکید کرد و با اعلام حجم بیش از 18 میلیارد دلاری جلب سرمایه گذاری خارجی در 5 سال اخیر، خواستار تلاش سازمان سرمایه گذاری در دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه و رشد 8 درصدی اقتصادی شد.

وی با اعلام اهمیت و اهتمام جدی دولت و تاکید رییس جمهور بر بهبود وضعیت سرمایه گذاری خارجی، جلب و تشویق سرمایه های خارجی به حضور در کشور را از اصلی ترین برنامه های وزارت اقتصاد عنوان و با اشاره به الحاق مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و با در نظر داشتن ظرفیت های مناطق در جلب سرمایه های خارجی، سازمان سرمایه گذاری را به فعال‌تر کردن حوزه جلب سرمایه در مناطق آزاد دعوت کرد.

بسترسازی بیشتر برای استفاده از سرمایه های انسانی و ایرانیان مقیم خارج، ارتقای دیپلماسی اقتصادی، بهره‌گیری از ابزار اوراق بهادار ارزی در جذب منابع مالی خارجی، همکاری سازمان سرمایه گذاری و اتاق بازرگانی و تعامل با بخش خصوصی از دیگر محورهای کرباسیان بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ