کد خبر: ۵۹۲۵۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۶/۲۰

جزییات عرضه اولیه سه شنبه بورس اعلام شد

جزییات عرضه اولیه سه شنبه بورس اعلام شد

بورس تهران بعد از اعلام عرضه اولیه ۷ درصد سهام چدن­ سازان در سه شنبه جاری، جزییات واگذاری سهام چهارمین شرکت جدید را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درجریان معاملات دیروز بازار سهام که شاخص بورس با کاهش 419 واحدی دومین ریزش سنگین سال جاری را بعد از 17 خرداد با 535 واحدی را ثبت کرد، بورس تهران در اقدامی پیش بینی نشده ، زمان قطعی شرکت چدن­ سازان را سه شنبه جاری اعلام کرد.

براساس این گزارش، تاکنون سهام 3 شرکت به پرداخت ملت، مبین وان کیش و هتل پارسیان کوثر اصفهان واگذار شده و قرار است فردا 56 میلیون سهم معادل 7 درصد از سهام " چدن" در بازار دوم معاملات بورس تهران به شیوه ثبت سفارش و از طریق کارگزاری ایساتیس پویا عرضه اولیه شود.

در این رابطه، مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه ایی، جزییات این واگذاری را اعلام کرد که طبق آن علاوه بر 7 درصد، 3 درصد معادل 24 میلیون سهم هم به کارکنان "چدن" تعلق خواهد گرفت.

بنابراین سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی از 56 میلیون سهم قابل عرضه ، 2 هزار سهم تعیین شده و با توجه به روش ثبت سفارش، محدوده قیمتی 1773 تا 1950 ریال برای خرید در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، شرکت چدن­ سازان از 34 سال پیش در اصفهان تاسیس شده و در زمینه تولید غلتک های نورد گرم و سرد، رینگ و رولیک، کوکیل های شمش ریزی فولاد فعال بوده و بعد از پذیرش در 7 مهر سال گذشته، از 24 اسفند با پلاک 512 در صنعت ساخت محصولات فلزی در تابلو بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

سرمایه اسمی"چدن" 80 میلیارد تومان است و 217 ریال سود برای هر سهم سال مالی 31 شهریور سال گذشته محقق شده و سود سال جاری هم 251 ریال پیش بینی شده است.

نکته جالب این شرکت حضور 27 نفر حقیقی و عمدتا" خانوادگی در ترکیب سهامداری است و در میان این گروه اندک حسین انصاری شوریجه ، بصیرت مهربان و عبدالمجید انصاری شوریجه با مالکیت 10 ، 9.7 و 8.3 درصدی ، بیشترین سهم را دارند.  این شرکت با 503 نیروی انسانی، 80 درصد سهم بازار غلتک را داراست و شرکت هایی چون فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد اکسین خوزستان از جمله مشتریان آن هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ