کد خبر: ۵۹۳۶۱
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۲

شرط حضور بانک‌ها در ترکیب سهامداری مؤسسات رتبه‌بندی + مهلت جدید تاسیس
سازمان بورس اعلام کرد:

شرط حضور بانک‌ها در ترکیب سهامداری مؤسسات رتبه‌بندی + مهلت جدید تاسیس

هیات مدیره سازمان بورس با اصلاح بندهایی از دستور العمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه ‌بندی اعتباری، مهلت جدیدی برای متقاضیان تاسیس این مؤسسات تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیات مدیره سازمان بورس با اصلاح بندهایی از دستور العمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه ‌بندی اعتباری، مهلت جدیدی برای متقاضیان تاسیس این مؤسسات تعیین کرد.

طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، کلیه متقاضیان تأسیس مؤسسه رتبه‌بندی تا پایان ساعت اداری روز شنبه 6 آبان سال 96 مهلت دارند، تقاضای تأسیس مؤسسه مزبور را مطابق با شرایط تعیین شده در دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی (مصوب 21 فروردین ماه 95 هیأت‌مدیره سازمان) و اصلاحیۀ مورخ 8 شهریور 96، به مدیریت نظارت بر نهاد های مالی این سازمان ارائه کنند.

به استناد مصوبات پیشین هیأت مدیره سازمان، حضور هر یک از بورس ‌های فعال در بازار سرمایۀ اعم از بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا) و نیز بانک‌ ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی در ترکیب سهامداری مؤسسۀ رتبه‌بندی ممنوع بود که به موجب مصوبۀ 8 شهریور ماه 96، حضور بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی در ترکیب سهامداری مؤسسه رتبه‌بندی فقط به صورت غیر مستقیم و حداکثر تا 10 درصد مجاز خواهد بود.

مطابق با این مصوبه متقاضیانی که طی مهلت مقرر در فراخوان قبلی اقدام به ارسال درخواست و تکمیل مدارک کردند در صورت تمایل می‌توانند درخواست بررسی و محاسبه مجدد امتیازات را ارائه کنند. درخواست این قبیل متقاضیان در صورت کسب حد نصاب امتیازات لازم، مجدداً توسط هیات مدیره سازمان بررسی می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ