کد خبر: ۵۹۳۸۹
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۶/۲۴

حمایت کامل موگرینی از برجام و مخالفت با ترامپ

حمایت کامل موگرینی از برجام و مخالفت با ترامپ

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام اینکه ترامپ به‌ تنهایی نمی‌تواند درباره برجام تصمیم بگیرد، گفت: از اجرای کامل توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم و به این حمایت ادامه می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نیویورک تایمز، فدریکا موگرینی در جلسه پارلمان اروپا گفت: از اجرای کامل توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم و به این حمایت ادامه می‌دهیم.

وی درباره وضعیت کره ‌شمالی گفت: روشن است حمایتی که ما از اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران کردیم و به آن ادامه می‌دهیم به دنیا نشان داده با شکیبایی، پشتکار، دیپلماسی و خواست سیاسی، منع اشاعه هسته‌ای امکان‌پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: ما مذاکرات با ایران را که به توافق برجام منتهی شد، در چند سال و با موفقیت انجام دادیم. در این مذاکرات، اتحاد جامعه بین‌الملل کلیدی بود، اما مؤلفه دیگری که در این مذاکرات حیاتی بود،در موقعیت ما با کره‌ شمالی وجود ندارد و آن خواست سیاسی (دو طرف برای مذاکرات) است.

موگرینی تصریح کرد: من به‌ویژه دوست ندارم که بین موقعیت ایران و کره‌ شمالی شباهتی قائل شوم، نظام‌های سیاسی این دو بسیار متفاوت هستند. فکر نمی‌کنم این خدمت خوبی به واقعیت تاریخی و موقعیت کنونی باشد که میان این دو کشور شباهت قائل شویم.

وی تجربه، مهارت و دانش اتحادیه اروپا را درحل مسئله کره‌ شمالی کارساز می‌خواند و بارها در مقابل اظهارات تند دونالد ترامپ گفته، برجام توافقی بین‌المللی است و آمریکا به‌تنهایی نمی‌تواند درباره آن تصمیم بگیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ