کد خبر: ۵۹۴۰۲
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۶/۲۴

سازمان حمایت باید از فساد مصون بماند/ لزوم رصد ۴ مورد توسط عموم
شریعتمداری:

سازمان حمایت باید از فساد مصون بماند/ لزوم رصد ۴ مورد توسط عموم

وزیر صنعت با اشاره به اینکه سازمان حمایت باید از فساد مصون باشد بر ضرورت بازگشت این سازمان به دوران اوج تأکید کرد و گفت: باید اجحاف در ۴ مورد توسط مردم رصد شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،محمد شریعتمداری در مجمع سالانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: این سازمان در شرایط فعلی مأموریت خطیری را به‌خصوص در زمینه رصد ونظارت بر گران‌فروشی‌ها به‌عهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید مذاکرات فعالان اقتصادی در حوزه شبکه‌های صنفی و استفاده از شبکه‌های مردمی در زمینه نظارت بر بازار در دستور کار این سازمان باشد، افزود: مردم باید بر حقوق مصرف‌کنندگان نظارت کنند که این موضوع باید به‌عنوان یک تکلیف اجتماعی فرهنگ‌سازی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید اجحاف در فروش، گران‌فروشی، عدم‌صدور فاکتور و عدم‌شفافیت در قیمت کالا از سوی مردم رصد شود، تصریح کرد: سازمان حمایت به‌عنوان تنها سازمان تخصصی کنترل و بررسی قیمت، دوران ظهور و افولی را در سالیان متوالی سپری کرده که باید به نقطه اوج بازگردد.

شریعتمداری با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین متناسب با نوع فعالیت‌ها برای گویاتر و پویاتر شدن گزارش‌های تدوین‌شده سازمان حمایت ضروری است،گفت: این سازمان باید در حوزه‌های کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد کند.

وی مردمی‌سازی نظارت و به‌کارگیری روش‌های نوین را از جمله گزینه های موفقیت سازمان حمایت برشمرد و گفت: این سازمان باید به‌عنوان مکمل نهادهای نظارتی تشکیل‌شده در وزارتخانه‌هایی مانند صنعت عمل کند.

وزیر صنعت از رشد 210درصدی منابع سازمان حمایت در سال 95 خبر داد و افزود: موضوع IT زیرساخت مهمی برای ادامه کار سازمان حمایت است که باید به‌عنوان یک کار پایه تقویت شود و وزارت ارتباطات در این زمینه باید همکاری کند.

شریعتمداری از مصون‌سازی سازمان از مفاسد سطح کشور به‌عنوان انتظار و خواسته خود نام برد و گفت: این مسئله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ