کد خبر: ۵۹۴۲۰
۱۰:۴ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

اوراق پر طرفدار اسلامی به بازار سرمایه ایران می آید
کارشناس مسئول مرکز پژوهش و توسعه سازمان بورس:

اوراق پر طرفدار اسلامی به بازار سرمایه ایران می آید

کارشناس مسئول مرکز پژوهش و توسعه سازمان بورس از برنامه ورود اوراق بهادار جدید اسلامی به بازار سرمایه ایران خبر داد که یکی از پرطرفداران ترین ها در بورس های دیگر است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، مجید پیره اظهار داشت: به تازگی الگوی جدیدی از اوراق بهادار اسلامی به نام اوراق وکالت در دستور کار کمیته فقهی سازمان بورس قرار گرفته که از اهمیت و ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اوراق وکالت یکی از انواع صکوک محسوب می‌شود، افزود: قرار است ابعاد فقهی و الگوی اولیه انتشار این اوراق برای استفاده در بازار سرمایه در جلسه آتی کمیته فقهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اوراق وکالت در بورس‌های اسلامی دنیا سابقه انتشار قابل توجهی دارد و بیش از دو دهه است که در بورس‌های اسلامی دنیا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.مطابق آمارهایی که از سوی نهادهای بین‌المللی مالی- اسلامی در سال 2015 و 2016 منتشر شده، اوراق وکالت از لحاظ حجم انتشار در رتبه‌های بسیار خوبی قرار دارد.

پیره با بیان اینکه این اوراق در برخی از این سال‌ها در رتبه دوم و در برخی از سال‌ها در رتبه سوم و اخیرا در بورس‌های اسلامی دنیا مورد توجه زیادی قرار گرفته، افزود: سرمایه‌گذاران با خرید این اوراق، منابع مالی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه یا حوزه‌های مشخصی در اختیار نهادی قرار می‌دهند و این نهاد، وکیل آنها در سرمایه‌گذاری خواهد بود. بعد از تجمیع منابع، وکیل به وکالت از سرمایه‌گذاران در حوزه یا حوزه‌های مشخصی سرمایه‌گذاری می‌کند و سرمایه گذاران، مطابق نسبتی که در ابتدا میان ارکان توافق می‌شود، از سود حاصل از سرمایه‌گذاری برخوردار خواهند شد.

به گفته وی،  جزئیات مصوبه کمیته فقهی و الگوی انتشار اوراق وکالت بعد از تنظیم مصوبه ، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ