کد خبر: ۵۹۴۵۵
۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۶/۲۶

پیشنهادات عبده تبریزی برای چگونگی مصرف ارزهای ناشی از فاینانس

پیشنهادات عبده تبریزی برای چگونگی مصرف ارزهای ناشی از فاینانس

عضو شورای عالی بورس با اعلام موانع اصلی سرمایه گذاران خارجی، پیشنهاداتی برای چگونگی مصرف ارزهای ناشی از گشایش اعتبار و فاینانس ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبده تبریزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه گشایش خطوط اعتباری و فاینانس ها باید در جایی هزینه شود که بازده ارزی داشته باشد، افزود: وجوه به دست آمده از برجام نباید به کسانی داده شود که نتوانند ارز دریافت شده را پس بدهند و بدهی ارزی روی دست دولت بماند.

وی ادامه داد: بخشی از این اعتبارات باید برای مواد اولیه و صادرات هزینه شود و بخش خصوصی از این موضوع استقبال می کند. همچنین ارز نباید هزینه واردات ماشین آلاتی شود که در داخل کشور ظرفیت ساخت آنها وجود دارد.
 
این کارشناس بازارهای مالی و پولی با بیان اینکه بیشتر منابع مالی بر اساس فشارهای سیاسی اختصاص می یابد، افزود: پولی که از خارجی ها گرفته می شود بهتر است سرمایه گذاری خارجی باشد و نباید برای گرفتن فاینانس ها عجله کنیم. به طور مثال به رغم وجود ظرفیت های خالی صنعت برق ، اما تعهداتی در قبال خرید ماشین آلات داده می شود.
 
عبده تبریزی ادامه داد: دیپلماسی ما باید متناسب با نیازهای اقتصادی کشور پیش برود اما سیاست جایگزینی واردات بسیار ضعیف است و باید برای صادرات سرمایه گذاری کنیم. این درحالی است که حسابرسی خارجی، رتبه بندی شرکت ها و نظام بانکداری ما از جمله موانع پیش روی سرمایه گذاری خارجی است.
 
وی افزود: ایجاد حساب های تعهدی کار خوبی بود که در دولت یازدهم انجام شد و باید همه بدهی ها و هزینه های دولت در همه موارد مشخص شده باشد و وزیر اقتصاد پای آنها را امضا کند. بهره وری بخش خصوصی بسیار پایین است و همه تقصیرات را نباید گردن دولت بیندازیم.
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ