کد خبر: ۵۹۴۸۷
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۶/۲۶

اولین قرارداد پتروشیمی با یک شرکت آمریکایی امضا شد

اولین قرارداد پتروشیمی با یک شرکت آمریکایی امضا شد

مدیرعامل شرکت ماهان شیمی زاگرس از امضای قرارداد با یک شرکت آمریکایی برای نخستین بار در دوره پسا برجام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، محمود جلوند در نشستی خبری با اشاره به اجرای اولین طرح تبدیل متانول به اتیلن و پلی پروپیلن در قالب پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب گفت: برای نخستین بار قرارداد خرید فناوری اجرای این زنجیره ارزش پتروشیمی با یک شرکت آمریکایی امضا شد.

بر این اساس پس از آغاز همکاری شرکت پال کورپوریشن آمریکا به منظور مشارکت در بومی‌سازی انواع فیلتراسیون و تجهیزات تصفیه در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، سپس نوبت به شرکت UOP هانویل  و جنرال الکتریک آمریکا رسید که گفت و گوهایی را برای فروش دانش فنی و تجهیزات با شرکت‌های پتروشیمی جم، سلمان فارسی و دماوند آغاز کنند و در نهایت اولین قرارداد خرید فناوری در پتروشیمی اسلام آباد غرب با یک شرکت آمریکایی امضا شد.

حسین میرافضلی مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم نیز همزمان با امضای این قرارداد با بیان اینکه پتروشیمی جم برای ایجاد واحد PDH با شرکت آمریکایی و انگلیسی UOP به عنوان لایسنسور در شرف امضای قرارداد است، گفت: این واحد با ظرفیت 550 هزار تن و با سرمایه گذاری حدود 500 میلیون یورویی در مدت 3.5 سال طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خواهد شد.

رحیم شریف موسوی مدیرعامل پتروشیمی مارون به عنوان یکی از سهامداران پتروشیمی سلمان فارسی هم با تائید کنار گذاشتن شرکت اوده آلمان از طرح تولید پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی، از مذاکره با UOP آمریکا (شعبه انگلیس) برای اجرای این طرح تولید پلی پروپیلن خبر داده است.

پس از آغاز مذاکرات و همکاری با دو شرکت آمریکایی UOP هانویل و پال کورپوریشن، پای سومین شرکت بزرگ آمریکایی هم به صنایع نفت و پتروشیمی ایران باز شد.بنابراین شرکت جنرال الکتریک آمریکا از طریق یکی از شعب اروپایی،خواستار مشارکت در تکمیل تاسیسات GIS و نیروگاه پتروشیمی دماوند به‌عنوان تامین کننده خدمات جانبی طرح‌های جدید پتروشیمی ایران در عسلویه شده است.

مرضیه شاهدائی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم با بیان اینکه ایران محدودیتی برای ورود شرکت‌های آمریکایی در صنعت پتروشیمی اعمال نکرده به اپیک گفت: شعبه اروپایی شرکت UOP آمریکا 2 پیشنهاد جدید برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران ارائه کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ