کد خبر: ۵۹۵۰۴
۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۶/۲۷

بازدهی۴۳ درصدی سهام
معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اعلام کرد:

بازدهی۴۳ درصدی سهام "فولاد" / اثر افزایش قیمت الکترود بر سود و بودجه ۹۷

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با اشاره به کسب بازدهی ۴۳ درصدی سهامداران این شرکت در ۶ ماه اخیر، درباره اثر افزایش قیمت جهانی الکترود بر سودآوری و همچنین بودجه سال آینده توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین نادری با اشاره به آخرین وضعیت فولاد مبارکه اظهار داشت: درحالی سال ۹۵ سهام این شرکت به بازدهی ۴ درصدی رسید که از ابتدای سال جاری تا هفته گذشته ، "فولاد" بازدهی ۴۳ درصدی را عاید سهامداران کرده است.

وی در خصوص اثر افزایش قیمت جهانی الکترود گرافیتی بر سودآوری شرکت هم توضیح داد: درحالی برای تولید هر تن فولاد به روش قوس الکتریکی، حدود ۲ کیلو الکترود گرافیتی نیاز است که رشد قیمت ماه های اخیر این محصول بر افزایش بهای تمام شده تولید محصول مؤثر است اما این افزایش بهای تمام شده در حدی نبوده که موجب نگرانی شود.

این مقام مسئول افزود: در دسترس نبودن الکترود گرافیتی می تواند نگرانی هایی در پی داشته باشد ولی فعلا مشکلی برای تأمین الکترود گرافیتی وجود ندارد. این در حالی است که فولاد مبارکه طرح توسعه ای برای تولید الکترود گرافیتی در دست اجرا دارد که تقریبا ۲ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این طرح، بخشی از نیاز شرکت به این محصول تأمین خواهد شد.

تدوین بودجه ۹۷ با توجه به رشد کمی و کیفی محصولات

نادری درباره ظرفیت های فولادمبارکه و بودجه سال آتی هم توضیح داد: با توجه به بهره برداری از چند طرح در سال آینده، بودجۀ سال ۹۷ با در نظر گرفتن رشد کمی و کیفی محصولات تدوین خواهد شد.در این میان به لحاظ حجمی بیش از ۷٫۵ میلیون تن محصول تولید خواهد شد اما نکته قابل تأمل آن است که طرح های توسعه فولاد مبارکه هم به منظور افزایش ظرفیت کمی و هم برای ارتقای کیفی محصول است.

سال آینده یکی از بهترین سال های فولاد

وی با بیان اینکه هرچه کیفیت محصولات تولیدی بهبود یابد، حاشیه سود محصول افزایش و تأمین نیاز بازار تسهیل نیز خواهد شد، ادامه داد: در صورت تداوم وضعیت رو به رشد در بازارهای جهانی، سال آینده یکی از بهترین سال های فولاد خواهد بود. به طوریکه هم در حوزه سودآوری و هم در حوزه سرمایه گذاری موقعیت مناسبی خواهیم داشت.

نادی ادامه داد: همچنین فولاد مبارکه از پرتفوی بورسی مناسبی شامل "ومعادن"، "هرمز، "کگل"، "کچاد"، "وتوکا و... برخوردار بوده و به نظر می رسد در سال ۹۷ بابت سود سرمایه گذاری ها، سودآوری شرکت نیز رشد کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ