کد خبر: ۵۹۵۰۵
۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۶/۲۷

۳ عامل افزایش قیمت نفت و تاثیر بر درآمد سالانه ایران
توسط نماینده مجلس بررسی شد:

۳ عامل افزایش قیمت نفت و تاثیر بر درآمد سالانه ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ۳ عامل افزایش قیمت نفت در بازار جهانی، تاثیر این جریان بر درآمد سالانه ایران را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال میرزایی با اشاره به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی،عوامل تاثیرگذار بر آن را تشریح کرد و به خانه ملت گفت: سه عامل بر افزایش 3 درصدی قیمت نفت تاثیرگذار بود البته این عوامل ناپایدار و کوتاه مدت خواهند بود هر چند که در نهایت به نفع بازار نفت ایران تمام می شود.

وی با اشاره به طوفان اخیر در آمریکا، اظهار داشت: طوفان ایالات متحده آمریکا، تحولات ونزوئلا و احتمال عدم خرید نفت از این کشور و درگیری ها جهانی در خصوص فعالیت هسته ای کره شمالی و محتمل بودن جنگ بین آمریکا و کره شمالی تاثیر بسزایی بر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی داشته اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امنیت تامین انرژی با این اتفاقات کاهش یافته، ادامه داد: خریداران نفت با توجه به اتفاقات اخیر نسبت به تامین انرژی احساس ناامنی دارند به این جهت به دنبال افزایش ذخایر نفتی هستند و همین امر باعث افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت شده است.

میرزایی با تاکید براینکه این عوامل پایدار نیستند، عنوان کرد: این عوامل ناپایدار و کوتاه مدت است و تاثیری بر رشد اقتصادی جهان نخواهد داشت چرا که این نرخ بر اساس رشد اقتصادی کشورهایی چون ژاپن و آمریکا افزایش می یابد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت نفت در بازار جهان بر فروش نفت ایران اشاره کرد و گفت: با افزایش هر یک دلار قیمت نفت در بازار جهانی، درآمد سالانه ایران یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت اما همان طور که تاکید شد این روند پایدار نخواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اما به نظر می رسد این عوامل ناپایدار تا مدتی بر بازار نفت مسلط شوند چرا که بحران ونزوئلا و کره شمالی به این زودی برطرف نخواهد شد و همچنان شاهد آثار طوفان آمریکا بر فضای بین المللی خواهیم بود.

میرزایی به تاثیرگذاری عربستان بر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: عربستان به دلیل جنگ با یمن با کسر بودجه مواجه شده و دنبال افزایش قیمت نفت خام در بازار جهانی است، بنابراین اگر قیمت نفت خام از سوی عربستان افزایش یابد به نفع ایران تمام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ