کد خبر: ۵۹۵۱۰
۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۶/۲۷

توضیحات اژه ای درمورد پرونده های اختلاس ، احمدی نژاد و دکل نفتی

توضیحات اژه ای درمورد پرونده های اختلاس ، احمدی نژاد و دکل نفتی

سخنگوی قوه‌ قضائیه درخصوص رسیدگی به متهم پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی، رییس دولت نهم و دهم و دکل نفتی توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در نشست خبری، درخصوص رسیدگی غیابی به پرونده محمود خاوری متهم پرونده اختلاس سه‌هزار‌میلیاردی گفت: همه تلاش را برای برگرداندن این فرد از طریق اینترپل انجام دادیم که نتیجه نداشت حتی از طریق رسانه‌ها هم اعلام کردیم که وی بازگردد، اما این فرد بازنگشت و همین‌جا هم مجددا اعلام می‌کنیم که اگر بیاید، حتما به نفع وی خواهد بود چون اگر در دادگاه باشد می‌تواند دفاع کند و اگر نباشد، حکم به‌ صورت غیابی صادر می‌شود، بنابراین دادگاه این فرد اواخر برج 8 مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی درباره اینکه چرا رسیدگی به پرونده خاوری این‌قدر با تأخیر صورت گرفته و اینکه آیا قوه‌ قضائیه ابزارهای لازم را برای محاکمه این فرد دارد، افزود: اگر ایشان محکوم به حبس شود، دست ما نیست که حکم را اجرا کنیم و شاید یکی از دلایلی که تاکنون پرونده وی طول کشیده، همین موضوع باشد که ما موفق به بازگرداندن ایشان نشده‌ایم. در صورتی که احکام صادرشده مرتبط با مسائل مالی باشد، می‌توانیم در رابطه با اموال وی در داخل یا خارج از ایران اقدام قانونی انجام دهیم.

درباره پرونده احمدی‌نژاد از دیوان محاسبات بپرسید

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش جایگاه دیوان محاسبات در رسیدگی به پرونده‌ها چگونه است و اینکه علت اعتراض‌های محمود احمدی‌نژاد در این راستا چیست، عنوان کرد: درباره این پرونده‌ها باید از دیوان محاسبات سؤال کرد چراکه آنان برای خود دادسرا و دادگاه دارند و در چارچوب اختیار به پرونده‌ها می‌پردازند، به این صورت که چنانچه کسی از کارکنان دولت و حکومت تخلفی کند، دیوان محاسبات براساس اختیارات به آن رسیدگی می‌کند.

محسنی اژه ای افزود: اگر دیوان محاسبات در بررسی پرونده به جایی برسد که تشخیص دهد جرمی وجود دارد، آن را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد اما اینکه درحال‌حاضر در زمینه احکامی که برای احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند، محتوای پرونده‌ها چگونه است اطلاعی ندارم چراکه این موضوع به دیوان محاسبات مربوط می‌شود و آنان باید در صورتی که جرم را تشخیص داده‌اند، به قوه قضائیه ارجاع دهند.

وی در مورد اینکه چرا پس از گذشت چهار سال پرونده منتسب به احمدی‌نژاد هنوز منتج به نتیجه نشده درحالی‌که اخیرا قاضی پرونده گفته‌ درخصوص شکات خصوصی تبرئه شده و فقط پرونده مجلس باقی مانده، گفت: طبق قانون نظر داریم به آن عمل کنیم، اما قبول داریم که زمان برده است.

هنوز زمان دادگاه پرونده دکل نفتی تعیین نشده

سخنگوی قوه‌ قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی نیز عنوان کرد: این پرونده از لحاظ محتوا بزرگ بود و مدت‌ها طول کشید. کیفرخواست آن صادر شده و به دادگاه رفته، اما هنوز در دادگاه تعیین وقت نشده است.

محسنی اژه ای درخصوص تعداد متهمان این پرونده گفت: الان نمی‌دانم، ولی بیش از یک متهم دارد.

وی در پاسخ به سؤال پرونده بابک زنجانی به وسیله چند قاضی مورد بررسی قرار گرفته و خبرهای غیرموثقی مبنی بر کنارگذاشته‌شدن یکی از قضات رسیدگی‌کننده به پرونده شنیده شده، آیا این خبر مورد تأیید است یا نه؟ گفت: خیر. پرونده وقتی به دادگاه رفت، توسط سراج مورد بررسی قرار گرفت اما وقتی ایشان به سازمان بررسی رفت، طبیعتا دیگر نمی‌توانست کار قضاوت انجام دهد. نسبت به دو نفر در این پرونده حکم نقض شد و به شعبه هم‌عرض رفت، نهایتا یک جلسه مانده که به آخرین دفاعیات رسیدگی شود، اگر فردا جلسه‌ای باشد، آخرین جلسه رسیدگی است. سراج، صلواتی و مقیسه به این پرونده رسیدگی می‌کنند و مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ