کد خبر: ۵۹۵۲۱
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۶/۲۷

کمترین آمار دانشجویان خارجی آمریکا در ۷ سال گذشته
با افزایش موج نژاد‌پرستی رخ داد :

کمترین آمار دانشجویان خارجی آمریکا در ۷ سال گذشته

با روی کار آمدن ریییس جمهور آمریکا و مواضع در برابر اتباع آمریکای لاتین و دیگر کشورهای جهان،تعداد دانشجویان خارجی در آمریکا به کمترین میزان ۷ سال گذشته رسیده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بوستون‌گلوب، ملانی ‌باکال یک دانشجوی کلمبیایی است و قصد دارد برای تحصیل به خارج از کلمبیا برود. 

وی قبلاً می‌خواست در دانشگاه هاروارد آمریکا تحصیل کند اما با روی کار آمدن  دونالد ترامپ ناگهان شرایط آمریکا برای ورود دانشجویان خارجی تغییر کرده و اکنون دانشجویان خارجی علاقه‌ای برای تحصیل در آمریکا ندارند.

باکال که در حال حاضر سال اول دانشگاه را در تورنتوی کانادا می‌گذراند، گفت: دیدگاه ترامپ درباره کشورهای آمریکای لاتین و هر آنچه که در آمریکا می‌گذرد باعث شد که ریسک نکنم و به کانادا بروم. تا پیش از این آمریکا مقصد جذابی برای دانشجویانی که می‌خواستند در خارج از کشور تحصیل کنند، محسوب می‌شد اما اینک علاقه آنها تغییر کرده و به تحصیل در کانادا روی آورده‌اند. 

ترس از  جرایم مسلحانه در آمریکا و شهریه پایین‌تر دانشگا‌ه‌های کانادا نسبت به آمریکا از جمله دلایلی است که دانشجویان خارجی را به ورود به کانادا به جای آمریکا ترغیب می‌کند.

از سوی دیگر روی کار آمدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و اعمال محدودیت سفر اتباع خارجی به این کشور و همچنین موج جدید نژادپرستی در آمریکا، باعث شده که دانشجویان جویای تحصیل، کانادا را انتخاب کنند. به همین دلیل تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه تورنتو نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته و دیگر دانشگاه‌های این کشور نیز شاهد افزایش ورود دانشجویان خارجی بوده‌اند. 

ریچارد لوئین مسئول آموزش دانشگاه تورنتو در کانادا معتقد است:‌ برگزیت، روی کار آمدن ترامپ و دیگر اتفاقاتی که طی سال گذشته در سطح بین‌الملل افتاد و به تشدید بی‌ثباتی در برخی کشورهای جهان منجر شد، باعث شده دانشجویان خارجی به تحصیل در کانادا روی بیاورند.

البته روی کار آمدن ترامپ همه آن چیزی نیست که دانشجویان را به تحصیل در کانادا به جای آمریکا ترغیب کرده زیرا دولت کانادا قصد دارد از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای ورود دانشجویان خارجی به این کشور توسعه اقتصادی را نیز قوت بخشد.

در حال حاضر 353 هزار دانشجوی خارجی در کانادا مشغول به تحصیل هستند که دولت کانادا قصد دارد تعداد آنها را تا سال 2022 به 450 هزار نفر افزایش دهد.بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا و انگلیس باعث شده به طور ناخواسته در این زمینه دولت کانادا موفقیت بیشتری کسب کند. هم اکنون تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در کانادا نسبت به سال 2008 به میزان 92 درصد افزایش یافته و عملا یک درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند. 

به طور کلی طی سال‌های گذشته تعداد دانشجویان خارجی در آمریکا شاهد افزایش بوده اما سال گذشته آمریکا کمترین میزان ورود دانشجویان خارجی از سال 2009 تا کنون را تجربه کرده است. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ