کد خبر: ۵۹۵۲۲
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۶/۲۷

استقبال مجلس از اقدام سازمان بورس و ۳ مزیت شفاف سازی نهادهای مالی
رئیس کمیسیون اقتصادی اعلام کرد:

استقبال مجلس از اقدام سازمان بورس و ۳ مزیت شفاف سازی نهادهای مالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استقبال از اقدام سازمان بورس در شفاف سازی نهادهای مالی زیر مجموعه این سازمان، مزایای اجرای این طرح را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی درباره اقدام شفاف سازی نهادهای مالی زیرمجموعه سازمان بورس به ایرنا گفت: بی شک هر نوع اقدامی که در راستای شفاف سازی باشد مورد استقبال ماست و باید در تمام بخش های اقتصادی کشور ایجاد شود .

وی افزود: شفاف سازی و رفع ابهام های موجود در همه بخش ها از جمله حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی زمینه کاهش ریسک سرمایه گذاران را مهیا می کند و تجربه نشان داده عمده مشکلات در برخی بازارها از جمله بازار پولی به واسطه کمبود اطلاعات پدید آمده و مردم را دچار چالش کرده است .

این نماینده مجلس با تاکیدبر اینکه بازار سرمایه باید جزء شفاف ترین ارکان در اقتصاد باشد، تصریح کرد: این شفافیت باید از سازمان بورس آغاز شده و در تمام زیر مجموعه ها و نهادهای مرتبط با آن تسری پیدا کند .شکل گیری نبود اطمینان و سلب اعتماد مردم در این بازارها، به طور کلی به واسطه اطلاع رسانی نادرست ایجاد شده و در پی آن چالش های متعددی را به وجود می آورد، بنابراین نبود چنین شفافیتی در تمام بازارها را باید ریشه یابی و آسیب شناسی کرد.

پورابراهیمی کاهش ریسک سرمایه گذاری و رفع ابهامات پیش روی مردم و همچنین سرمایه گذاری همراه با آرامش و امنیت را ازجمله مواردی برشمرد که با عملیاتی شدن این طرح در اقتصاد ایران حاصل خواهد شد.

بنابراین گزارش، به تازگی مسئولان بازار سرمایه گامی بزرگ برای جلوگیری از سوءاستفاده ها برداشته اند که بر اساس آن قرار است همه نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس، معرفی شوند و برای رفع این معضل، طرح انتشار اطلاعات نهادهای مالی تحت نظارت این سازمان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ