کد خبر: ۵۹۵۵۷
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۶/۲۸

درخولست رئیس جمهور فرانسه از ترامپ : در برجام بمان

درخولست رئیس جمهور فرانسه از ترامپ : در برجام بمان

رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، خواستار باقی ماندن واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دویچه وله، در دیدار امانوئل مکرون با دونالد ترامپ که در حاشیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت، دو طرف در خصوص توافق آب و هوایی 2015 پاریس تبادل نظر کردند و وی خواستار باقی ماندن واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران شد.

برایان هوک مدیربرنامه ریزی سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص این دیدار به خبرنگاران گفت: ترامپ معتقد است که برجام دارای نقایص بسیاری است و این موضوع را با همتای فرانسوی در میان گذاشت.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری خیلی صریح در خصوص نقاط ضعف توافق از دیدگاه سخن گفت و تصریح کرد برجام تحت بازبینی است و واشنگتن تصمیم‌گیری 15 اکتبر (برای تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به برجام) و همچنین نحوه اصلاح این توافق را به دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با ترامپ گفته بود،ترامپ مشتاق بازنگری و تغییر مفاد توافق هسته‌ای است، موضوعی که بارها با قاطعیت از جانب مقام‌های ایران و دیگر طرف‌های توافق رد شده است.وی معتقد است مهم‌ترین بند این توافق که باید مورد بازنگری قرار بگیرد، لغو محدودیت‌های اعمال شده بر صنعت هسته‌ای ایران پس از طی یک بازه زمانی مشخص است.

بنابراین گزارش،ترامپ که در دوران رقابت‌های انتخاباتی، بارها وعده پاره کردن برجام را داده بود، تاکنون نتوانسته اجماعی جهانی علیه ایران و این توافق شکل دهد. دولت وی تاکنون به ناچار، دوبار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ