کد خبر: ۵۹۵۷۲
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۶/۲۸

جلسه ۵۰ هزار میلیارد تومانی سیف با دو وزیر و چند مدیر بانکی

جلسه ۵۰ هزار میلیارد تومانی سیف با دو وزیر و چند مدیر بانکی

جلسه هم اندیشی و سرعت بخشیدن به تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در سال جاری با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزرای صنعت و کار و مدیران عامل چند بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  در جلسه هم اندیشی که دیروز در ساختمان بانک مرکزی برگزار شد جمعی از مدیران عامل بانک ها و اعضای هیات مدیره نیز حضور داشتند و مباحثی درخصوص تسریع در روند پرداخت تسهیلات مطرح شد.

ولی الله سیف درخصوص نحوه صحیح اجرای طرح رونق تولید گفت: پرداخت تسهیلات با توجه به بررسی کارشناسی بانک، روشی منطقی است و هدف این است که اقدام شبکه بانکی منجر به استفاده از ظرفیت کامل واحد تولیدی شود.اختیار تخصیص منابع به بنگاه های کوچک و متوسط قاعدتا در صلاحیت کمیته های استانی است،با توجه به سقف منابع اعطایی برای هرکدام از بنگاه های کوچک و متوسط، کمیته اعتباری منطقه باید این ارقام را بررسی و تصویب کنند.

وی افزود: ضرورت دارد مشتریان از طریق کارگروه یا بانک اصلی معرفی شوند تا بر این اساس فرآیند اعطای تسهیلات به آنها به دلیل شناخت کافی در بانک تسهیل شود.در طرح حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، موضوع اشتغال نیز مورد توجه قرار دارد،با توجه به اهمیت فعالیت این بنگاه ها، بحث محدودیت منابع در استان ها باید از طریق ادارات مرکزی تامین شود.

این مقام مسئول با اشاره به برآورد میزان تسهیلات اعطایی شبکه بانکی به بخش های اقتصادی در طول سال 96 گفت: براساس پیش بینی ما در سال جاری، شبکه بانکی می تواند بالغ بر 671 هزارمیلیارد تومان تسهیلات اعطا کند،این در حالی است که در سال گذشته این میزان 548 هزار میلیارد تومان بوده است.

سیف درخصوص عملکرد شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط در سال گذشته گفت: در سال 95 بیش از 16 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات برای 24 هزار و 232 واحد تخصیص پیدا کرد.

وی جهت نگاه واقع بینانه نسبت به مسائل نظام بانکی و حمایت ها از شریعتمداری و ربیعی وزرای صنعت و کار قدردانی کرده و گفت: در این مسیر دولت در تلاش است اتکای بودجه به منابع بانکی را به حداقل ممکن برساند و این موضوع در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه سال 97 بحث و بررسی شد.

رییس شورای پول و اعتبار یکی از وظایف کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید را جلوگیری از هدر رفت منابع بانکی دانست و گفت: بانک ها به عنوان نهادهای تامین کننده تسهیلات برای رونق تولید تلاش می کنند. بنابراین کارگروه ها باید به دقت متقاضیان را مورد بررسی قرار داده و به بانک ها معرفی کنند. همچنین در وصول مطالبات بانک ها مساعدت لازم را به عمل آورند.امیدواریم این جلسه، زمینه ای برای هماهنگی بیشتر بین شبکه بانکی و وزارتخانه های صنعت و کار باشد.

شبکه بانکی حامی تولید است

محمد شریعتمداری نیز با قدردانی از حمایت های مداوم نظام بانکی از تولید گفت: در سال 95 بالغ بر 230 هزار میلیارد تومان منابع توسط نظام بانکی برای بخش های صنایع، معادن و بازرگانی تزریق شده است.نظام بانکی در حال حاضر با محدودیت هایی روبروست اما انتظار این است که در طرح حمایت از رونق اقتصادی مانند سال گذشته، ما را یاری کند تا بتوانیم عملکرد مثبت در طول 6 ماهه دوم داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با تزریق 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی برای نوسازی خطوط تولیدی بنگاه های کوچک و متوسط، تحولی در فناوری تولید ایجاد شود.

85 درصد اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط است

علی ربیعی نیز با تاکید بر اینکه آینده اشتغال ایران در بنگاه های کوچک و متوسط است، گفت: براساس مطالعات کارشناسان در وزارتخانه، 85 درصد اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسوط است. ضمن آنکه 96 درصد بنگاه های تولیدی زیر 10 نفر پرسنل دارند.در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت بنگاه های کوچک و متوسط گرایش بیشتری یافته اند، اقدام نظام بانکی در این زمینه می تواند منشا تحول شود و نتایج پرباری را به بار آورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ